نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتخاب پارسیلون به عنوان منطقه ویژه اقتصادی موافقت کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، با راکد و تعطیل شدن کارخانه پارسیلون به عنوان یکی از واحد‌هایی که شناسنامه صنعت خرم‌آباد محسوب می‌شد، گمانه‌زنی‌های متعددی مبنی بر احیا این واحد تولیدی مطرح شد، اتفاقی که هیچ‌گاه رخ نداد.

اما از چند سال پیش زمزمه‌هایی مبنی بر انتخاب این واحد تعطیل به عنوان منطقه ویژه به جوش می‌رسید ، امروز خبری مبنی بر تایید پارسیلون به عنوان منطقه ویژه اقتصادی منتشر شد.

در همین رابطه با نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.

 مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با خبر منتشر شده مبنی بر تایید پارسیلون به عنوان منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: همانطور که در جریان هستید، پیشنهاد پارسیلون به عنوان منطقه ویژه اقتصادی در مجلس دهم مطرح شد، اما از سوی شورای نگهبان رد شد.

وی افزود: با اصرار مجلس این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داده شد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در خانه ملت گفت: چند ماهه پیش همراه با چند تن از نمایندگان استان با دبیر مجمع تشخیص مصلحت دیداری داشته و از وی خواستیم تا تز تایید پارسیلون به عنوان منطقه ویژه اقتصای حمایت کند.

ویسکرمی ادامه داد: وی هم به رییس تیم اقتصادی مجمع تایید کردند که پارسیلون ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی دارد.

وی گفت: در سفر و بازدیدی که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از کارخانه پارسیلون داشت، حمایت از این موضوع تکمیل شد.

نماینده مردم خرم‍‌آباد و چگنی در مجلس شورای عنوان کرد: بالاخره امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتخاب پارسیلون به عنوان منطقه ویژه اقتصادی موافقت کرد.

به گفته ویسکرمی حمایت‌های دبیر تشخیص مصلحت نظام در محقق شدن این مطالبه مردم و مسوولان استان نقش مهمی داشت.

وی افزود: با توجه به اختیاراتی که منطقه ویژه اقتصادی دارد، سرمایه‌گذاران رغبت زیادی برای سرمایه‌گذاری دارند.

این نماینده مجلس گفت: انتخاب پارسیلون به عنوان منطقه ویژه اقتصادی به منظور احیا پارسیلون نیست، بلکه معنای آن سرمایه‌گذاری‌های جدید است.

ویسکرمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی فرصت و امتیازی را برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم می‌کند، امیدواریم با این اتفاق پارسیلون به دوره شکوه و رونق تولید و اشتغال به پارسیلون برگردد.

وی در پایان گفت: رونق پارسیلون به عنوان ذهنیت تاریخی در حوزه صنعت مردم استان به ویژه خرم‌آباد از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/




Source link