به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی ابراهیمی در حاشیه دیدار با مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: لرستان با وجود منابع سرشار، اما جزو استان‌های با نرخ بیکاری بالای است. وی، افزود: مسئولان کشور و لرستان باید توجه ویژه ای به استان داشته باشند. نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با […]



به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی ابراهیمی در حاشیه دیدار با مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: لرستان با وجود منابع سرشار، اما جزو استان‌های با نرخ بیکاری بالای است.

وی، افزود: مسئولان کشور و لرستان باید توجه ویژه ای به استان داشته باشند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه استان بر اساس سند آمایش سرزمین لرستان، کشاورزی است، عنوان کرد: آب و تخصیص آب زیرساخت اساسی توسعه کشاورزی است، این در حالی است که از حدود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی استان تنها ۲۰۰ هزار هکتار آبی است.

ابراهیمی گفت: در حالی که سومین استان پرباران کشور هستیم و ۱۱ درصد روان آب‌ها مربوط به لرستان است، امتیاز ۵۰ میلیارد متر مکعب آب ذخیره شده پشت سدها سهم لرستان نیم درصد است.

وی تاکید کرد: مسئولان جهاد کشاورزی، استاندار، مجمع نمایندگان و امام جمعه باید تخصیص آب را به عنوان مطالبه جدی مردم دنبال کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال که با خشکسالی مواجه هستیم انتظار داریم مدیریت خوبی در این حوزه داشته باشند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال، عنوان کرد: یکی از موانعی که در حوزه اشتغال در دو شهرستان دلفان و سلسله با آن مواجه هستیم موانعی است که بانک‌ها ایجاد می‌کنند.

وی، افزود: در این جلسه مشکلات اشتغال و تولید بررسی شد و مصوباتی داشتیم تا در سال زراعی جدید بتوانیم در جهش تولید گام برداریم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، به موضوع زنان کار در دلفان نیز اشاره کرد و گفت: با وجود منابع زیاد، وجود زنان کار در دلفان یک دغدغه جدی است.

ابراهیمی، گفت: در حالی که ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد و بارها مقام معظم رهبری بر رفع محرومیت تاکید کردند، وجود فقر شایسته این مردم نیست.

وی، افزود: باید زنان کار در دلفان شناسایی و برای آنها شغل پایدار و آبرومند ایجاد کنیم.



Source link