به گزارش خبرگزاری مهر، اسفندیار حسنی مقدم در حاشیه جلسه بررسی طرح‌های اشتغالزای حوزه کشاورزی شهرستان‌های دلفان و سلسله و ایجاد اشتغال برای زنان کار با حضور نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور اقتصادی استانداری لرستان، مدیر شعبه بانک کشاورزی، اظهار داشت: تصمیمات خوبی در این جلسه گرفته شد که […]



به گزارش خبرگزاری مهر، اسفندیار حسنی مقدم در حاشیه جلسه بررسی طرح‌های اشتغالزای حوزه کشاورزی شهرستان‌های دلفان و سلسله و ایجاد اشتغال برای زنان کار با حضور نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور اقتصادی استانداری لرستان، مدیر شعبه بانک کشاورزی، اظهار داشت: تصمیمات خوبی در این جلسه گرفته شد که امیدواریم با اجرایی کردن آنها شاهد رشد و توسعه دو شهرستان باشیم.

وی، افزود: در این جلسه مقرر شد بانک‌های عامل به استناد بند «ذ» ماده ۳۳ قانون برنامه ششم ۱۵ درصد از منابع خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند، زیرا بر اساس سند آمایش لرستان، مهم‌ترین محور و مؤلفه توسعه استان کشاورزی و دامپروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: تاکید اجرایی شدن رفع تداخلات از دیگر مصوبات جلسه بود، زیرا در این صورت بخشی از اراضی منابع ملی به نفع کشاورزی آزاد سازی شده و کشاورزان به راحتی می‌توانند سرمایه گذاری انجام دهند.

حسنی مقدم، افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی در دو شهرستان دلفان و سلسله از دیگر مصوبات جلسه بود، زیرا گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌ها و اولویت‌ها در راستای ایجاد اشتغال و کاهش فقر است.

وی، گفت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: سقف اعتبارات آبیاری نوین را در شهرستان دلفان شناور گذاشتیم تا طرح‌ها معرفی و در کارگروه استانی مصوب شود.



Source link