به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز شنبه در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان اظهار کرد: کارگران و جامعه کارگری، جامعه‌ای متدین و انقلابی هستند که رژیم طاغوت را به زانو درآوردند و در هشت سال دفاع […]



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز شنبه در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان اظهار کرد: کارگران و جامعه کارگری، جامعه‌ای متدین و انقلابی هستند که رژیم طاغوت را به زانو درآوردند و در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری در فتنه‌های داخلی با بصیرت رفتار کرده است، ادامه داد: این قشر باید از حقوق متناسب با کار بهره مند شوند که برخورداری از این حقوق با تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: کار کردن یک نوع عبادت است که باید به یک گفتمان تبدیل شود و تجلیل از کار و کارگر ارزش است چرا که کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و بدون این قشر اقتصاد رشد نخواهد کرد.

حجت الاسلام شاهرخی اظهار کرد: علاوه بر اینکه الزامات مورد نیاز کارگران باید معرفی و تأمین شود، امنیت شغلی و تأمین منابع کارگران یک امر ضروری است که باید به امور معیشتی آنها توجه ویژه صورت گیرد.

وی گفت: یک هزار و ۳۸۰ کارگاه تولیدی در لرستان وجود دارد که ۳۰ درصد آن تعطیل است و مابقی زیر ۵۰ درصد فعال هستند و این موضوع باید با توجه به شعار سال بررسی و مشکلات آن برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه رسیدن حقوق کارگری به یک نقطه مطلوب، نیازمند یک نگاه ملی است؛ اضافه کرد: باید برخی حقوق‌ها ثابت بماند و اضافه آن به بخش کم برخوردار تعلق گیرد، در لرستان نیز اعتبار به اندازه کافی توزیع می‌شود اما نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید که نیاز به بررسی دارد.

حجت الاسلام شاهرخی همچنین با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: این رویداد امری حیاتی برای کشور است و مشارکت حداکثری، همبستگی ملی را به همراه دارد و دشمنان را در برابر سرافرازی ملت سرافکنده می‌کند.

وی افزود: روزی شرکت در جنگ هشت ساله و دفاع از حرم افتخار بود و امروز حضور در انتخابات همانند افتخارآفرینی در میدان جنگ است که باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در این عرصه فراهم شود.



Source link