به گزارش خبرگزاری مهر، سید موسی خادمی در مراسم بزرگداشت روز معلم از زحمات مجموعه آموزش و پرورش و معلمان استان تقدیر کرد و گفت: معلمی شغل بسیار ارزشمندی است به این دلیل که حامل مهم‌ترین ویژگی بشر بوده و اهمیت مقام معلم به واسطه انتقال علم و دانش است. میانگین دریافتی معلم‌ها ۷ برابر […]



به گزارش خبرگزاری مهر، سید موسی خادمی در مراسم بزرگداشت روز معلم از زحمات مجموعه آموزش و پرورش و معلمان استان تقدیر کرد و گفت: معلمی شغل بسیار ارزشمندی است به این دلیل که حامل مهم‌ترین ویژگی بشر بوده و اهمیت مقام معلم به واسطه انتقال علم و دانش است.

میانگین دریافتی معلم‌ها ۷ برابر شده است

وی، افزود: اگر علم و دانایی را بزرگترین ویژگی و عامل متمایز کننده بشر نسبت به سایر موجودات بدانیم، معلم مسئولیت انتقال این علم و دانایی را بر عهده دارد.

استاندار لرستان، اظهار داشت: برخلاف گذشته، امروز نقش علم و دانش در دنیا بسیار پررنگ‌تر و با اهمیت تر شده و موضوع مهم نقش قدرتمندی است که دانش ایفا می‌کند و اگر جامعه‌ای به دنبال قدرتمند شدن باشد باید قدرت علم و دانش خود را بالاتر ببرد.

خادمی با اشاره به اینکه امروزه قدرت‌های فیزیکی، منابع و معادن جای خود را به علم و دانش داده است، افزود: نظریه‌های جدید قدرت علمی بیشترین وزن را به مؤلفه دانش، تولید دانش و اقتصاد دانش بنیان خواهد داد.

وی، تصریح کرد: معلمان آموزش و پرورش به واسطه شغل خود دارای جایگاه برجسته ای در جامعه هستند زیرا مهم‌ترین سرمایه‌های یک کشور که نیروی انسانی باشد در اختیار آنها برای آموزش قرار می‌گیرد و معلمان از این حیث مهم‌ترین امانت داران سرمایه‌های کشور هستند.

استاندار لرستان با بیان این موضوع که در دولت تدبیر و امید فارغ از شعارها توجه ویژه‌ای به حوزه آموزش و پرورش شده است، عنوان کرد: با ارزیابی شاخص‌ها می‌توان دریافت این مهم نسبت به دولت‌های قبلی از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و مورد توجه قرار گرفته است.

خادمی، بیان داشت: طبق آمارهای اعلام شده میانگین دریافتی حقوق معلمان نسبت به زمان آغاز کار دولت تدبیر و امید تقریباً ۷ برابر شده است که در مقایسه با سایر مشاغل، هیچ شغلی افزایش حقوق مانند معلمان را نداشته است.

استخدام ۸۱۰۰ معلم در لرستان

استاندار لرستان با تشریح بخشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش استان، گفت: افزایش مراکز رفاهی فرهنگیان در لرستان نسبت به قبل و سه برابر شدن فضای آن از ۷۵۰۰ متر مربع به حدود ۲۲۰۰۰ متر مربع، فراهم شدن مقدمات کار پروژه ساخت مسکن فرهنگیان با بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی و ساخت ۵۰۰ واحد آموزشی با بیش از دو هزار کلاس طی سال‌های اخیر از اقدامات مهم دولت در لرستان است.

خادمی، افزود: حدود ۴۰۰ مدرسه استان در سیل اخیر دچار خسارت کامل شده بود و یا نیاز به تعمیرات داشت که تعداد زیادی از آنها در همان شش ماهه نخست سال ۹۸ ساخته و یا تعمیر شدند و در مهرماه همان سال مورد استفاده قرار گرفتند.

وی، استخدام ۸۱۰۰ معلم طی سال‌های اخیر و ایجاد زمینه اشتغال جوانان استان را از دیگر اقدامات دولت در استان عنوان کرد و گفت: افزایش چهار و نیم درصدی پوشش تحصیلی از دیگر گام‌های مهم دولت بوده که با توجه به کوهستانی بودن و پراکندگی روستاها در لرستان عدد قابل توجهی است و همچنین نرخ باسوادی در لرستان نیز ۴ درصد رشد داشته و به عدد ۹۵ درصد رسیده است.

استاندار لرستان، یادآور شد: معلمان با توجه به شرایط شغلی خود در دوران شیوع ویروس کرونا عملکرد قابل قبولی در بحث آموزش داشته و به خوبی خود را با روش‌های جدید آموزش سازگار کرده‌اند و حفظ کیفیت آموزشی با توجه به غیر حضوری بودن کلاس‌های درس نشان از تلاش ویژه معلمان و مجموعه آموزش و پرورش در شرایط کنونی دارد.

خادمی، اظهار داشت: به نظر می‌آید در شرایط کنونی استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی به صورت غیر حضوری و مجازی را باید در کنار روش‌های قبلی برای پیشبرد فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان به کار بست و در این راستا لازم است تجهیز مراکز آموزشی و کمک به دانش آموزان برای خرید وسایل و ابزار با هدف فراگیری آموزشی در دستور کار قرار گیرد.
 



Source link