به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن نژاد امروز شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به آخرین وضعیت مخازن سدهای لرستان، گفت: در حال حاضر حجم کل مخزن سدهای «مروک»، «ایوشان»، «تنگ هاله»، «خان‌آباد»، «کزنار» و «حوضیان» ۲۰۸.۶۹ میلیون مترمکعب است. وی، گفت: هم‌اکنون ۵۷ درصد مخازن سدهای لرستان پُر است که حجم […]



به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن نژاد امروز شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به آخرین وضعیت مخازن سدهای لرستان، گفت: در حال حاضر حجم کل مخزن سدهای «مروک»، «ایوشان»، «تنگ هاله»، «خان‌آباد»، «کزنار» و «حوضیان» ۲۰۸.۶۹ میلیون مترمکعب است.

وی، گفت: هم‌اکنون ۵۷ درصد مخازن سدهای لرستان پُر است که حجم آب موجود در مخازن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، افزود: در حال حاضر مجموع آب ورودی سدهای استان ۱.۹۴ مترمکعب در ثانیه است و خروجی سدهای لرستان نیز ۲۷۰ لیتر بر ثانیه گزارش شده است.

حسن نژاد، تصریح کرد: با توجه به این‌که حجم آب ورودی به سدهای لرستان به کمتر از دو مترمکعب در ثانیه رسیده، ضرورت دارد کشاورزان از کشت محصولات آب‌دوست پرهیز کرده و الگوی کشت را رعایت کنند.



Source link