به گزارش خبرنگار مهر، حمید مخیری امروز شنبه در جمع خبرنگاران از تحویل هفتمین پارت واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد و گفت: این محموله از واکسن با هدف تکمیل فرآیند واکسیناسیون فاز اول و همچنین سالمندان بالای ۸۰ سال ارسال شده است. وی، عنوان کرد: در این محموله جمعاً پنج هزار […]



به گزارش خبرنگار مهر، حمید مخیری امروز شنبه در جمع خبرنگاران از تحویل هفتمین پارت واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد و گفت: این محموله از واکسن با هدف تکمیل فرآیند واکسیناسیون فاز اول و همچنین سالمندان بالای ۸۰ سال ارسال شده است.

وی، عنوان کرد: در این محموله جمعاً پنج هزار و ۵۰ دز واکسن که تعداد دو هزار و ۴۳۰ دز واکسن اسپوتنیک و دو هزار و ۶۲۰ دز واکسن آسترازنکا وارد سردخانه واکسن سرم و مواد بیولوژیک ستاد معاونت بهداشتی شده است.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: فاز یک شامل کادر بهداشت و درمان، بیماران زمینه‌ای و بیماران خاص است که از محموله‌های ارسالی قبلی برای عمده آنها تزریق شده است.

مخیری، گفت: واکسن سالمندان بالای ۸۰ سال طبق پرونده بهداشتی موجود در مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های بهداشتی بین شهرستان‌های استان بر اساس جمعیت هر شهر توزیع خواهد شد.

وی، اظهار کرد: برای جمعیت سالمندان بالای ۸۰ سال بر اساس اولویت سالمندان دارای بیماری زمینه‌ای تزریق انجام خواهد شد.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان، عنوان کرد: بعد از تکمیل این گروه سنی در سری بعدی حتماً از گروه ۷۰ تا ۸۰ ساله واکسیناسیون آغاز خواهیم کرد.



Source link