به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی امروز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: امروز در ادامه جلسه ستاد ملی، در راستای بررسی وضعیت استان به لحاظ بیماری جلسه ستاد استانی با حضور دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های ستاد برگزار شد. وی، اظهار داشت: گزارشات ارائه شده حکایت از آن دارد که […]



به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی امروز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: امروز در ادامه جلسه ستاد ملی، در راستای بررسی وضعیت استان به لحاظ بیماری جلسه ستاد استانی با حضور دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های ستاد برگزار شد.

وی، اظهار داشت: گزارشات ارائه شده حکایت از آن دارد که در سطح ملی و استانی شتاب پیک کنونی در حال کندتر شدن است و روند نزولی آن نیز در برخی از استان‌ها آغاز شده است.

استاندار لرستان، تصریح کرد: البته در برخی از مناطق کشور این پیک هنوز به اوج خود نرسیده و نمودار آن در حال صعود است که ضرورت دارد دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود.

خادمی، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده یک نگرانی جدید در خصوص احتمال ورود و فراگیر شدن ویروس‌های جهش یافته موسوم به هندی، آفریقایی و دیگر ویروس‌ها به کشور وجود دارد که مواردی از آنها نیز گزارش شده است.

وی با بیان اینکه هر استانی باید تمهیدات لازم را برای پیشگیری و مقابله با این ویروس‌ها به کار گیرد، ادامه داد: همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی استان و تلاش برای مهار ویروس از آن جهت بسیار مهم است که پیک کنونی سریع‌تر پایان یابد و به موج‌های جدید وصل نشود.

استاندار لرستان، عنوان کرد: اگرچه آمارها حکایت از کاهش روند ابتلاء و بستری در استان دارد اما تعداد مرگ‌ها همچنان بالاست که امیدواریم شرایط عادی پنداشته نشود و مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ادامه دهند.



Source link