به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال درگیری روز گذشته و رویدادهای مرتبط با آزادسازی منطقه کهمان نشستی با معتمدین و اهالی روستاهای «دره تنگ» به میزبانی امام جمعه الشتر برگزار شد تا ابعاد مختلف ماجرا بررسی شود. تعرض به منابع ملی قابل قبول نیست حجت الاسلام موسوی امام جمعه الشتر در این جلسه، اظهار داشت: […]



به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال درگیری روز گذشته و رویدادهای مرتبط با آزادسازی منطقه کهمان نشستی با معتمدین و اهالی روستاهای «دره تنگ» به میزبانی امام جمعه الشتر برگزار شد تا ابعاد مختلف ماجرا بررسی شود.

تعرض به منابع ملی قابل قبول نیست

حجت الاسلام موسوی امام جمعه الشتر در این جلسه، اظهار داشت: اقدامات انجام شده در منطقه کهمان مصوبه شورای تأمین و در راستای حفاظت از منابع ملی بوده است.

وی، عنوان کرد: نیروی انتظامی نیروی نظام و خدوم ملت است برخورد امروز با این عزیزان قابل قبول نیست.

امام جمعه الشتر، تصریح کرد: دادستان و دستگاه قضائی قانون را اجرا کرده‌اند، شما را گرد هم آوردیم که از پلیس دلجویی شود و معتمدین مردم منطقه در خصوص «کهمان» به نتیجه مشخص برای اجرای قانون برسند.

حجت الاسلام موسوی، عنوان کرد: مسئله «دره تنگ» با محوریت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مردم سر و سامان داده شود.

وی، تاکید کرد: تعرض به منابع ملی قابل قبول نیست.

ضرورت اجرای راهکار منطقی و قانونی

یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، گفت: دادستان و رئیس دادگستری سلسله انسان‌های شریف، متعهد و آگاهی هستند که به وظیفه ذاتی خود عمل کرده‌اند.

وی، ادامه داد: دستگاه قضائی طی هفته‌های قبلی بیشترین تعامل را با مردم منطقه طی جلسات متعدد داشته‌اند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسامی، بیان داشت: اکنون مردم بایستی گام بعدی را بردارند تا این موضوع با ارائه راهکار منطقی و در عین حال قانونی منتج به نتیجه شود.

ابراهیمی، گفت: به نمایندگی از مردم از محضر دستگاه قضا و پلیس خدوم عذر خواهی می‌کنم و در عین حال به عنوان عضوی از سنگر قانون گذاری خواستار اجرای قانون هستم.

وی، با بیان اینکه همه باید با وحدت و همدلی به عنوان برادر دینی این موضوع را حل و فصل کنیم، تاکید کرد: مردم «دره تنگ» مردمی شریف هستند.

مردم منطقه «دره تنگ»، مردمی انقلابی هستند

سرهنگ یوسفوند فرمانده سپاه ناحیه الشتر نیز در این جلسه، اظهار داشت: پرونده آزادسازی «کهمان» ۶ سال است در شورای تأمین مطرح است.

وی با بیان اینکه قاطعانه از رئیس دادگستری و دادستان سلسله حمایت می‌کنم، افزود: مردم «دره تنگ» مردمی شریف و انقلابی هستند، اقدام امروز توسط برخی افراد مغرض جریان سازی شده و هدفشان ضرر به نظام بوده که آن را به شدت محکوم می‌کنم.

فرمانده سپاه ناحیه الشتر، بیان داشت: از مردم شریف «دره تنگ» انتظار داریم به قانون تمکین کنند.

حجت الاسلام صالحی امام جمعه موقت الشتر هم در این جلسه، اظهار داشت: بهترین محکمه وجدان خود ما است آیا به منابع ملی تعرض کرده‌ایم یا نه؟ اگر تعرض کردیم پس بپذیریم.

وی، ادامه داد: بحث منطقه «کهمان» ملی است، دستگاه قضا و پلیس مجری قانون هستند و به دنبال اجرای قانون آمده‌اند، پس نباید با آنها نامهربانی شود.

امام جمعه موقت الشتر، بیان داشت: خدا را شاکریم که موضوع در همین حد متوقف شده پس به دنبال مقصر نباشیم، راهکار پیدا کنیم تا در کمال آرامش و رضایت مردم قانون اجرا شود.



Source link