به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمدرضا شاهرخی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از کانون‌های فرهنگی هنری برگزیده لرستان، با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت امام حسن (ع)، اظهار داشت: سه دوره زندگی امام حسن برای ما درس آموز است و می‌توانیم از این سه دوره بهره کافی را ببریم. وی با اشاره به ولایت […]



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمدرضا شاهرخی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از کانون‌های فرهنگی هنری برگزیده لرستان، با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت امام حسن (ع)، اظهار داشت: سه دوره زندگی امام حسن برای ما درس آموز است و می‌توانیم از این سه دوره بهره کافی را ببریم.

وی با اشاره به ولایت محور بودن مردم شیعی استان، افزود: استان ما با توجه به حبی که مردم نسبت به اهل بیت (ع) دارند، مرکز تدین و کانون محبت اهل بیت عصمت و طهارت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: در شکل گیری این تدین و انقلابی گری مساجد در طول تاریخ نقش محوری داشته‌اند و در استان مورد تاکید است.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: اقتصاد و فرهنگ دو مورد اساسی است که هر ملتی برای سرافرازی به آن دو نیاز دارند.

وی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ در هم تنیده اند و رشد اقتصادی بدون فرهنگ به جایی نمی‌رسد و کارساز نیست، تصریح کرد: ارتقای فرهنگی امری ضروری است و جوانان مؤمن و انقلابی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برای ارتقای فرهنگی تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نقش امام جماعت در مساجد، خاطرنشان کرد: ائمه جماعت در مساجد و ارتقای برنامه‌های مسجد محور نقش محوری دارند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی محوری در مساجد و اهمیت جذب اقشار مختلف، افزود: باید شیوه جذب را به سمت کمیت و کیفیت پیش ببریم.

وی افزود: ارتقای فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه ویژه به مساجد و کانون مساجد است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: اعتباری که جهت کار فرهنگی، دینی و هنری در کانون‌ها به کار گرفته شود هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: لازم است که بودجه سال ۱۴۰۰ با دقت مطالعه شود و برای حوزه مساجد و کانون‌ها علاوه بر اعتبارات استانی از اعتبارات ملی نیز در نظر گرفته شود.

امام جمعه خرم آباد، افزود: در سال ۹۸ که کشور و جهان به کرونا مبتلا شد دیدیم که مساجد و کانون‌ها و بسیج پای کار آمدند و در زمینه ضدعفونی کوچه و خیابان به صحنه آمدند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در برنامه‌های مساوات و همدلی و کمک‌های مومنانه نقش آفرینی کردند، افزود: این فعالیت‌ها باعث تقویت روحیه همدلی بین ملت شد.



Source link