نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اهمیت برنامه ریزی محوری در مساجد جهت ارتقای فرهنگی، گفت: ارتقای فرهنگی نیازمند توجه به کانون های مساجد است.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی عصر امروز در مراسم تجلیل ازکانون‌های فرهنگی هنری برگزیده رویداد ملی فهما، با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت  امام حسن(ع)، اظهار داشت: سه دوره زندگی امام حسن برای ما درس‌آموز است و می‌توانیم در این سه دوره بهره کافی را ببریم.

وی با اشاره به ولایت محور بودن مردم شیعی استان، افزود: استان ما با توجه به حبی که نسبت به محبین اهل بیت دارند، مرکز تدین و کانون محبت اهل بیت عصمت و طهارت هست.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد افزود: در شکل گیری این تدین و انقلابی‌گری مساجد در طول تاریخ نقش محوری داشته‌اند و در استان مورد تاکید است.

شاهرخی ادامه داد: اقتصاد و فرهنگ دو مورد اساسی است که هر ملتی برای سرافرازی به آن دو نیاز دارند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: اقتصاد و فرهنگ در هم تنیده اند و رشد اقتصادی بدون فرهنگ به جایی نمی رسد و کارساز نیست.

کانون های مساجد برای ارتقای فرهنگی تلاش کنند

وی با تاکید به اینکه ارتقا فرهنگی امری ضروری است، افزود: جوانان مومن و انقلابی در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای ارتقای فرهنگی تلاش کنند.

شاهرخی با اشاره به نقش امام جماعت در مساجد، خاطرنشن کرد: ائمه جماعت در مساجد و ارتقای برنامه های مسجد محور نقش محوری دارند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی محوری در مساجد و اهمیت جذب اقشار مختلف، افزود: باید شیوه جذب را به سمت کمیت و کیفیت پیش ببریم.

ارتقای فرهنگی نیازمند توجه به کانون های مساجد است

شاهرخی افزود: ارتقا فرهنگی و پیشگیری از اسیب های اجتماعی نیازمند توجه ویژه به مساجد و کانون مساجد  است.

وی  خاطرنشان کرد: اعتیاری که جهت کار فرهنگی، دینی و هنری در کانون ها به کار گرفته شود هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

شاهرخی افزود:لازم است که بودجه سال۱۴۰۰ بادقت مطالعه شود علاوه از اعتبارات استانی اعتبارات ملی نیز در نظر گرفته شود

امام جمعه خرم آباد، افزود: در سال ۹۸ که کشور و جهان به کرونا مبتلا شد دیدیم که مساجد و کانون ها و بسیج پای کار امدند و در زمینه ضدعفونی کوچه و خیابان به صحنه امدند.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در برناه های مساوات و همدلی و کمک های مومنانه نقش افرینی کردند، افزود: این فعالیت ها باعث تقویت روحیه همدلی بین ملت شد.

شاهرخی با بیان اینکه جوانان انقلابی و کارامد و بسیجی در صحنه حضور دارد، افزود: این همدلی و فرهنگ دین و دیانت و مسجد ما را بهم پیوند داده  است و نیاز است از فعالیت های جوانان و برنامه های دینی و فرهنگی  حمایت شود.

مساجد و کانون های فرهنگی هنری مسجد نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند

وی خاطرنشان کرد:  در زمینه تحقق شعار سال و رونق تولید باید در مساجد و کانون ها برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به درپیش رو بودن انتخابات، افزود: ائمه جماعات و مساجد در برگزاری انتخابات نقش دارند.

شاهرخی، اظهار کرد:  در سال۱۳۰۰ در حالی وارد قرن ۱۳ شدیم که انگلبسی ها حاکمی برای ما در نظر گرفته بودند و رنوشت ما در دست انگلیسی‌ها بود و اثار مخرب پهلوی اول و دوم را در کل کشور خصوصا در استان مشاهده کردیم ولی وقتی قرن ۱۴با انتخاباتی شروع می شود.

وی اظهار کرد: شروع قرن ۱۴ با انتخابات مردمی، نشان این واقعیت است که سرنوشت ملت در اختیار خودمان است و نظام سلطه بر کشور ما حاکمیت ندارد این جای شکرگزاری دارد.

امام جمعه خرم آباد، افزود: در آستانه انتخابات باید آثار برکات نظام جمهوری اسلامی را باید برای مردم بازگو کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات همه جا هست، خاطرنشان کرد: باید روی امید حضور در انتخابات و حضور حداکثری و انتخاب برتر کار کنیم تبیین کنیم نتیجه حضور حداکثری همبستگی و نتیجه همبستگی شکست دشمن است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۲۰ مسجد کانون فرهنگی هنری مسجد در استان، افزود: ۶ کانون که در طرح ملی حضور پیدا کردند و ۳ کانون مقام کسب  کردند که از فعالیت همه کانون ها تشکر می کنم از جوانان کانون ها و ائمه جماعا قدردانی می کنم.

گفتنی است، در این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از کانون های برتر رویداد ملی فهما قدر دانی شد.

انتهای پیام/




Source link