معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از ۹۰ درصد پرسنل درمانی را برعلیه ویروس کرونا واکسینه کرده و همچنین بیش از ۹۰ درصد پرسنل بهداشتی که در مراکز ۱۶ ساعته و مراکز غربالگری و سایر مراکزی که خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند واکسینه شده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مریم کوشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ برای واجدین شرایط فاز اول که شامل کارکنان بهداشتی و درمانی است، دانشگاه علوم پزشکی لرستان با هماهنگی که با بیمارستان‌های تحت پوشش انجام داده، بیش از ۹۰ درصد پرسنل درمانی را علیه ویروس کرونا واکسینه کرده و همچنین بیش از ۹۰ درصد پرسنل بهداشتی که در مراکز ۱۶ ساعته و مراکز غربالگری و سایر مراکزی که خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند، واکسینه شده اند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان در فاز اول ما بیماران سرطانی و بیماران خاص را واکسینه کرده‌ایم، به طوری که بیماران هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی و… بستری در بیمارستان را ابتدا واکسینه کرده‌ایم و سپس  بصورت لکه‌گیری لیست این افراد را از معاونت درمان دانشگاه دریافت کردیم که تا روز سه شنبه آینده، کلیه این بیماران واکسینه خواهند شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: در مورد بیماران سرطانی نیز به همین ترتیب ابتدا بیماران مبتلا به هر نوع از سرطان را که در بیمارستان‌ها بستری بوده‌اند، واکسینه کرده‌ایم و سپس به صورت لکه گیری در روز چهارشنبه کلیه سرطانی‌ها و بیماران خاص که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده‌اند، واکسینه خواهند شد.

کوشکی تصریح کرد: بعد از پایان فاز اول که همین هفته اعلام می‌شود، شروع به فاز بعدی واکسیناسیون خواهیم کرد که ابتدا سالمندان از سنین ۸۰ سال به بالا را واکسینه خواهیم کرد و به صورت ده سال، ده سال برای گروه‌های سنی انجام خواهد شد. ضمن اینکه ابتدا سعی می‌کنیم در هر گروه سنی افرادی که دارای هر نوع از بیماری‌های زمینه‌ای باشند در اولویت قرار بدهیم و مابقی افراد همان گروه را در همان روز ولی در اولویت بعدی واکسینه خواهیم کرد.

وی گفت: تاکنون ۳۳۱۱۲دز واکسن دریافت کرده‌ایم که شامل نوبت اول و نوبت دوم هستند و بیش از ۲۶۰۰۰ از این واکسن‌ها در نوبت اول و دوم تزریق شده و مابقی تا روز جمعه برای گروه‌های هدف تزریق خواهند شد.

همچنین ببینید :
سوء استفاده از مرگ دکتر بخشی برای اغراض شخصی و سیاسی جفا در حق جامعه پزشکی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: محموله بعدی یا سری هفتم واکسن نیز به زودی برای استان ارسال خواهد شد که آن را نیز بر اساس اولویت‌های اعلام شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق خواهیم کرد.

کوشکی گفت: تا کنون بر اساس دستورالعمل کشوری و اعلام اولویت‌ها از طرف مرکز مدیریت بیماری‌ها، در ابتدا پرسنل بهداشت و درمان، پرسنل پاکبان با اولویت پاکبانانی که در بیمارستان‌ها کار می کنند و با زباله‌های عفونی سروکار دارند و آنهایی که در سایت‌های زباله مشغول به خدمت هستند و سپس مابقی پاکبان‌ها را واکسینه کردیم، ضمن این که پرسنل غسالخانه‌ها نیز تماما واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد:  گروه بعدی که در فاز اول قرار داشتند اعضای نظام پزشکی بودند که با هماهنگی که با مدیر سازمان نظام پزشکی استان داشته‌ایم تمامی واکسن‌های سهمیه آنها تاکنون تزریق شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه ابراز کرد: اولویت گروه بعدی در فاز اول  جانبازان شیمیایی بوده که جانبازان شیمیایی ۵۰ تا ۷۰ درصد را ابتدا همپای با سایر استان‌های کشور واکسینه کرده‌ایم و این هم با هماهنگی که با مسئول بنیاد شهید و بنیاد جانبازان استان صورت گرفت که طی آن ابتدا لیست این عزیزان در اختیار بهداشت قرار گرفته و با هماهنگی قبلی این افراد واکسینه شده‌اند.

کوشکی عنوان کرد: در این بین پرسنل محترم  اورژانس ۱۱۵ همپای فاز اول واکسینه شده‌اند، به طوری که تا امروز تمامی اعضای ۱۱۵ واکسن دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون واکسیناسیون تمامی افراد عنوان شده در بیمارستان‌های ریفرال شهرستان‌های استان انجام شده است، اما با افزایش سرعت برنامه واکسیناسیون و تعداد گروه‌های هدف ناچاریم واکسیناسیون را درمراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی برای جمعیت تحت پوشش این مراکز انجام دهیم.

انتهای پیام/

 

Source link