ستاد استانی مبارزه با کرونا در لرستان جدیدترین محدودیت‌های کرونایی را در این استان اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان مصوبات جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به شرح ذیل اعلام شد:

۱- با توجه به وضعیت قرمز بیماری کرونا در سطح استان مقرر گردید تا پایان هفته جاری اداره کل صمت با هماهنگی اصناف و سایر دستگاه‌های مرتبط نسبت به تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهر های قرمز بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها اقدام کند.

۲- با توجه به پایین بودن درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در بین اقشار مختلف جامعه مقرر گردید کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونا با همکاری صدا و سیمای مرکز لرستان (شبکه افلاک) و همچنین با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به صورت مستمر نسبت به اطلاع رسانی و هشدار وضعیت بحرانی به شهروندان اقدام لازم را معمول نمایند.

۳- با توجه به اینکه برخی از شهروندان بدون توجه به مصوبات ستاد کرونا استان همچنان در گروه‌های نسبتاً بزرگ در پارک‌ها، بوستانها و تفرجگاه های درون و برون شهری حضور پیدا می کنند لذا مقرر گردید کلیه دستگاههای اجرایی ذیربط در راستای جلوگیری از تجمع شهروندان در مراکز تفریحی تا عادی شدن شرایط اقدام لازم را معمول نمایند.

۴- با توجه به احتمال افزایش بستری تعداد بیشتری از بیماران کرونایی در روزهای آتی مقرر گردید دانشگاه علوم‌پزشکی در اسرع وقت تمهیدات لازم را نسبت به تأمین تجهیزات و تجهیز مراکز درمانی معمول نماید.

۵- مقرر گردید با قید فوریت دانشگاه علوم پزشکی نسبت به رفع مشکل کمبود اکسیژن بیمارستان شهرستان ازنا اقدام لازم را معمول نماید.

انتهای پیام/




Source link