به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین عزیزی امروز شنبه در جمع خبرنگاران از آزادسازی دو هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی رودخانه سراب «نیاز» شهرستان دلفان خبر داد. وی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی برای پیشگیری از تصرف حریم رودخانه‌ها، عنوان کرد: در راستای انجام وظیفه حاکمیتی و به منظور حفاظت، نگهداری و جلوگیری […]



به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین عزیزی امروز شنبه در جمع خبرنگاران از آزادسازی دو هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی رودخانه سراب «نیاز» شهرستان دلفان خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی برای پیشگیری از تصرف حریم رودخانه‌ها، عنوان کرد: در راستای انجام وظیفه حاکمیتی و به منظور حفاظت، نگهداری و جلوگیری از دخل و تصرف غیرمجاز بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها آزادسازی در رودخانه «سراب» نیاز انجام شد.

رئیس منابع آب شهرستان دلفان با اشاره به میزان آزادسازی‌های انجام شده در محدوده رودخانه‌های شهرستان دلفان، تصریح کرد: دخل و تصرف در مسیل رودخانه‌های این شهرستان به منظور هرگونه بهره‌برداری اعم از ساخت و ساز و توسعه کشاورزی ممنوع بوده و این امر به طور صریح در قانون جرم تلقی شده است.

عزیزی گفت: دست‌اندازی به بستر و حریم رودخانه‌ها در حالی انجام می‌شود که طبق تبصره ۳ ماده ۲ فصل اول قانون توزیع عادلانه آب ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها و انهار طبیعی و کانال‌های عمومی و مسیل‌ها و مرداب و برکه‌های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه‌ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع بوده مگر با اجازه وزارت نیرو باشد.

وی بیان کرد: در ماده ۱۳ این قانون نیز آمده که هر نوع تصرف در بستر و حریم منوط به موافقت کتبی و قبلی وزارت نیرو است و متخلفان از این ماده طبق مقررات موضوعه تعقیب و مجازات خواهند شد.



Source link