خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: هتل صخره‌ای خرم آباد نزدیک به ۲۴ سال است عملیات اجرایی آن نیمه کاره مانده و تاکنون بارها از سوی مسئولان از روند اجرای این پروژه انتقاد شده است. خواب پروژه‌ای که قرار بود ۳ ساله تمام شود! این در حالیست که طی سال‌های اخیر با توقف عملیات اجرایی این […]


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: هتل صخره‌ای خرم آباد نزدیک به ۲۴ سال است عملیات اجرایی آن نیمه کاره مانده و تاکنون بارها از سوی مسئولان از روند اجرای این پروژه انتقاد شده است.

خواب پروژه‌ای که قرار بود ۳ ساله تمام شود!

این در حالیست که طی سال‌های اخیر با توقف عملیات اجرایی این پروژه انتقادات از آن دوچندان شده به گونه‌ای که مردم لرستان از این پروژه به عنوان پروژه‌ای تاریخی یاد می‌کنند.

جعفر طولابی فرماندار مرکز لرستان در این رابطه به مهر گفت: کار احداث هتل «صخره ای» خرم آباد در حدود سال ۸۰ در زمینی با مساحت سه هزار و ۱۴۵ متر مربع و با زیربنای دو هزار و ۸۸۰ متر مربع آغاز توسط سرمایه گذار شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری اولیه این پروژه ۲۸ تا ۳۰ میلیارد تومان بوده است عنوان کرد: بنا بود که ظرف حداکثر سه سال این هتل احداث و تحویل داده شود، منتها متأسفانه در همان ابتدای شروع کار به لحاظ مسائل و مشکلاتی که برای خود سرمایه گذار به وجود آمد، ادامه کار متوقف شد و بعد از چندین سال توقف، توسط هیئت نظارت استان تصمیم بر این شد که به هتل به سرمایه گذار جدید واگذار شود.

فرماندار مرکز لرستان تصریح کرد: این کار مقداری زمان بر شد و بعد از مدت زمانی به سرمایه گذار جدید واگذار شد.

هتلی که بین سرمایه گذاران دست به دست می‌شود!

طولابی با تاکید بر اینکه بعد از اینکه پروژه به سرمایه گذار جدید واگذار شد، مسائل و مشکلاتی در حوزه مسائل اداری از جمله بحث راه دسترسی، پروانه ساخت شهرداری و میراث فرهنگی و… وجود داشت، تا این تشریفات اداری انجام شد آغاز پروژه طولانی شد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه دوباره به دلایلی سرمایه گذار بعدی نتوانست ادامه کار بدهد تا کار دوباره متوقف شد افزود: این روند تا سال گذشته ادامه داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته و دستور استاندار بنا شد مجدد این هتل به سرمایه گذار جدید واگذار شود.

فرماندار مرکز لرستان با اشاره به اینکه یکی از سرمایه گذاران بومی در این رابطه پیش قدم شد و اعلام آمادگی برای ادامه پروژه را کرد گفت: بر اساس تشریفات قانونی ایشان برنده شد و قطعی شد که پروژه به عنوان سرمایه گذار جدید تحویل شود.

منتظر فعالیت سرمایه گذار جدید هستیم

طولابی بیان داشت: این هتل یکی از نیازمندی‌ها و مطالبات اساسی مردم مرکز لرستان است و می‌تواند در رونق حوزه گردشگری، اقتصاد و اشتغال مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مقدمات کار برای ادامه و تکمیل پروژه فراهم شده است عنوان کرد: در حال حاضر این هتل پنج ستاره حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرفیت آن هم حدود ۱۱۰ اتاق با تقریباً ۲۵۰ تخت ویژه و همچنین سالن‌های اجتماعات، کنفرانس و… است.

فرماندار مرکز لرستان با تاکید بر اینکه موانع و مشکلاتی که در بحث راه دسترسی به این هتل وجود داشت از طریق راه و شهرسازی پیگیری و حل شد تصریح کرد: از طریق شهرداری هم مشکلات صدور مجوز برطرف شده و بنا است که این مجوز را صاد کند.

طولابی گفت: میراث فرهنگی نیز قول مساعد رفع این موانع و مشکلات را داده و منتظر هستیم که سرمایه گذار جدید که نیروهای بومی استان است شروع به کار کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه هتل تکمیل و به بهره برداری برسد.

خبرگزاری مهر تا کنون گزارش‌های متعددی را در رابطه با این پروژه نیمه تمام منتشر و بر ضرورت تکمیل آن تاکید کرده که برخی از آنها را اینجا، اینجا، اینجا و… می‌توانید مشاهده کنید.



Source link