در مسابقات قهرمانی آسیا دو کشتی‌گیر لرستانی حضور داشتند که علیرضا سرلک با شکست در دیدار فینال به مدال نقره این مسابقات دست یافت و مرتضی قیاسی با پیروزی بر حریف خود در مسابقه رده بندی موفق به کسب مدال برنز شد.


فرید بهرامی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: امسال برای اولین بار در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا دو کشتیگیر لرستانی دوبنده تیم ملی را در این مسابقات پوشیدند.

وی با بیان اینکه علیرضا سرلک و مرتضی قیاسی در وزن‌های ۵۷ و ۶۵ کیلیو گرم در این مسابقات حضور داشته‌اند، افزود: این دو وزن جزو اوزان المپیکی کشتی آزاد بوده و در صورت کسب موفقیت توسط این افراد احتمال حضور آنها در مسابقات المپیک توکیو زیاد می‌شود.

رئیس هئیت کشتی لرستان بیان کرد: امروز در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور اول مقابل روزگلدی سیداف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و  در دور بعد با نتیجه ۳ بر صفر از سد محمد بیلال از پاکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد همچنین  سرلک در این مرحله مقابل یوتو تاکشیتا از ژاپن با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

بهرامی با اشاره به اینکه در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ کریم حوجاکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد، تصریح کرد:  وی در دور بعد مقابل علی بیک عثمان اف از قرقیزستان با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قیاسی در این مرحله مقابل تاکوتو اوتوگورو قهرمان جهان از ژاپن با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

وی بیان کرد : لحظاتی پیش مسابقات دو کشتی‌گیر لرستانی در فینال و رده بندی برگزار شد که علیرضا سرلک  با شکست در دیدار فینال به مدال نقره این مسابقات دست یافت همچنین مرتضی قیاسی با پیروزی بر حریف خود در مسابقه رده بندی موفق به کسب مدال برنز شد.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰




Source link