مدیر کارخانه شرکت صنایع فروآلیاژ ازنا گفت: از تعداد ۶۰۷ کارکنان این مجموعه تنها چهار نفر غیر بومی هستند و در حال حاضر این کارخانه با تولید سالیانه ۶۰۰۰۰ تن فروسیلیسیم و ۲۰۰۰۰ تن پودر میکروسیلیکا با سه کوره بزرگترین تولید کننده و صادر کننده فروسیلیسیم در ایران و خاورمیانه است.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، طی روزهای گذشته تعدادی از از مردم شهرستان ازنا نسبت به بحث واگذاری شرکت شرکت صنایع فروآلیاژ ایران به بخش خصوصی و استفاده از مدیران غیر بومی در این مجموعه اعتراضاتی داشتند و این مباحث را با خبرگزاری فارس لرستان در میان گذاشتند.

در همین راستا برای آگاهی از مباحث مطرح شده توسط مردم و کسب اطلاعاتی در مورد این شرکت به سراغ مدیر این کارخانه رفتیم تا ضمن پیگیری مطالبه این شهروندان در خصوص وضعیت این کارخانه بزرگ اطلاعاتی به سمع و نظر برسانیم.

طاهر شاه حسینی مدیر شرکت فروآلیاژ ازنا با اشاره به اینکه شرکت صنایع فروآلیاژ ایران با هدف تولید فروسیلیسیم به عنوان تامین کننده یکی از مواد اولیه صنایع فولاد و چدن در سال ۱۳۶۵ در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار تاسیس و در بهمن ۱۳۷۲ به بهره برداری رسمی رسید، اظهار داشت: در حال حاضر کارخانه با تولید سالیانه ۶۰۰۰۰ تن فروسیلیسیم و ۲۰۰۰۰ تن پودر میکروسیلیکا با سه کوره بزرگترین تولید کننده و صادر کننده فروسیلیسیم در ایران و خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع فروآلیاژ ایران در استان لرستان ، شهرستان ازنا واقع گردیده است، افزود:  تولید فروسیلیسیم در این شهرستان به دلیل نزدیکی به منابع مورد نیاز تولید فروسیلیسیم (سنگ سیلیس) اقتصادی است  و در همین رابطه  شرکت صنایع فروآلیاژ ایران هم اکنون با بیش از ۹۱ درصد توان اسمی و تولید ۶۰ هزار تن فروسیلیسیم در سال فعالیت می کند.

مدیر کارخانه شرکت صنایع فروآلیاژ ایران، شهرستان ازنا بیان کرد: به طور تقریبی ۶۰درصد از تولیدات مجموعه در بازارهای داخلی عرضه و مابقی به بیش از ۲۵ کشور از جمله ترکیه،آلمان ،ایتالیا،چک،فرانسه، یونان،صربستان،هند، پاکستان و… صادر می شود.

 شاه حسینی با بیان اینکه سال ۶۵ دو شرکت فرو آلیاژ یکی در استان لرستان و دیگری در استان سمنان در دست ساخت قرار گرفتند، تصریح کرد: مجموعه فروآلیاژ سمنان به تعدادی سهام دار واگذار شد و سال ۸۲ پس از ابلاغ سیاست‌های خصوصی سازی  مالکان فرو آلیاژ سمنان با مدیریت آقای حاج بابایی و با توجه به سابقه مثبتی که در این حوزه داشتند اقدام به خریداری واحد ازنا نیز کردند.

وی عنوان کرد: در این مجموعه ۶۰۷ نفر به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند و تمام حقوق و مزایای آنان با توجه به قانون وزارت کار پرداخت می شود و تا به حال سابقه نداشته در پرداخت حقوق کارگران تاخیری داشته باشیم.

مدیر کارخانه شرکت صنایع فروآلیاژ ایران شهرستان ازنا در خصوص گلایه تعدادی از شهروندان در مورد بکارگیری نیروهای غیربومی، گفت: از تعداد ۶۰۷ کارکنان این مجموعه تنها چهار نفر غیر بومی هستند که این افراد شامل مدیر کارخانه، مدیر اداری، مسئول کارگزینی و یک کارگر است و مابقی کارکنان بومی استان لرستان به خصوص شهرستان‌های ازنا و دورود هستند.

شاه حسینی با اشاره به اینکه در تمام بحران‌های اقتصادی که برای این کارخانه به وجود آمده یک کارگر نیز اخرج نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت به هیچ دستگاه و بانکی بدهی ندارد و در بهترین شرایط ممکن به سر می‌برد.

لازم به ذکر است که فروسیلیسیم آمیژانی است از آهن و سیلیسیم که از طریق حرارت دادن و ذوب و احیای اکسیدآهن و سیلیس (کوارتز) توسط مواد کربنی مانند ذغال سنگ، کک متالورژی و ذغال چوب در کوره های قوس الکتریکی تولید می شود.
پودر میکروسیلیکا (Microsilica,silicaFume) محصول جانبی فرآیند تولید فروسیلیسیم در کوره قوس الکتریکی است.

 پودر میکروسیلیکا خاصیت سوپر پوزولانی دارد و در بتن ریزی‌های مربوط به ساخت سازه‌های دریایی، سازه های با رده مقاومتی بالا و کلیه سازه هایی که در معرض حملات شیمیایی به خصوص یون کلر و سولفات قرار دارند کاربرد زیادی دارد.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰




Source link