به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: پیش بینی وضعیت کرونا در لرستان در ایام پیش رو، نامطلوب و خطرناک است. وی اظهار داشت: متأسفانه وضعیت استان از نظر بیماری کرونا اصلاً مناسب نیست و درصد ابتلاء به بیماری خیلی بالاست و از […]



به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: پیش بینی وضعیت کرونا در لرستان در ایام پیش رو، نامطلوب و خطرناک است.

وی اظهار داشت: متأسفانه وضعیت استان از نظر بیماری کرونا اصلاً مناسب نیست و درصد ابتلاء به بیماری خیلی بالاست و از هر ۱۰۰ نمونه تستی که انجام می‌شود ۵۰ مورد مثبت اعلام می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به آمار روز جاری گفت: در روز سه شنبه ۲۴ فروردین ۲۷۴ نفر بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند و در همین روز حدود ۹ نفر مرگ در اثر کرونا ثبت شده است.

خادمی عنوان کرد: با توجه به معیاری که در روزهای اخیر در کشور وجود دارد حدود ۱۰ درصد بستری شدگان با شرایط سخت مواجه می‌شوند و احتمال مرگ آنها بالا می‌رود لذا ممکن است در روزهای آتی آمار مرگ و میر افزایش یابد.

وی افزود: تنها راهی که به نظر می‌رسد؛ رعایت فاصله اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و عدم حضور در اجتماعات است.

استاندار لرستان با تقدیر از همکاری بازار و اصناف در تعطیلی مشاغل سطح ۲، ۳، ۴ در شرایط فعلی گفت: ما حرفی پنهان از مردم نداریم و پیش بینی وضعیت استان در ایام پیش رو، بسیار نامطلوب و خطرناک است و از مردم می‌خواهم با جدی گرفتن تعطیلی اصناف و بازار و عدم مراجعه حضوری و خریدهای غیر ضروری از مراجعه به دوایر دولتی، بانک‌ها و … همکاری لازم را همچون گذشته داشته باشند.

خادمی با تقدیر از آن دسته از اصناف و بازار که همکاری می‌کنند از سایر صنوف غیر ضروری خواست تا مطابق مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا تعطیلی را جدی گرفته و رعایت کنند.

وی در خصوص فعالیت ادارات گفت: ادارات استان در حال حاضر در شرایط قرمز با حداکثر یک سوم کارکنان در حال خدمت رسانی هستند و علی رغم پیگیری موضوع برای تعطیلی کامل، به خاطر شرایط اضطراری نمی‌توان ادارات را تعطیل کرد.

استاندار لرستان افزود: در عین حال از مردم می‌خواهم به خاطر شرایط موجود و اینکه ادارات در این ایام به طور کامل نمی‌توانند پاسخگوی ارباب رجوع باشند، کارهای اداری خود را چند روزی به تعویق بیاندازند و در صورت اضطرار به صورت غیر حضوری از طریق فضای مجازی یا تلفنی اقدام کنند و مدیران دستگاه‌های مختلف موظفند شرایط لازم را برای بهره‌مندی غیرحضوری مردم فراهم کنند.



Source link