یونس امامی کشتی‌گیر لرستانی‌الاصل تیم ملی در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ورزش لرستان سالهاست در انتظار سهمیه و کسب مدال در المپیک است. موضوعی که به نظر می‌رسد با حضور یونس امامی به عنوان یک ورزشکا لرستانی بتوان در المپیک توکیو شاهد تحقق ان بود.

یونس امامی کشتی‌گیر لرستانی‌الاصل تیم ملی است که روز گذشته موفق شد با اقتدار کامل در رقابت‌های گزینشی المپیک حضور یافته و در وزن ۷۴ کیلوگرم سهمیه کشتی آزاد را کسب کند.

 امامی در دور اول مسابقات گزینشی المپیک مقابل علی موحامت اووزمیرادوف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروزی شد و وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر منگ حجی جان از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد.

وی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر ساندیپ‌مان از هند را از پیش رو برداشت و ضمن حضور در دیدار فینال سهمیه المپیک را نیز کسب کرد.

امامی در دیدار فینال با توجه به حضور نیافتن بکزاد عبدالرحمن‌اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان باز‌های آسیایی از ازبکستان در دیدار فینال به مدال طلا دست یافت.

حال با حضور یونس امامی در المپیک توکیو جامعه ورزش لرستان امید دارد که در سایه حمایت ملی از این کشتی‌گیر لرستانی‌الاصل شاهد کسب اولیل مدال المپیک برای ورزش لرستان باشیم.هر چند امامی تا کنون برای لرستان کشتی نگرفته است.

امامی که اهل شهرستان دلفان است چندین سال است در تهران زندگی می‌کند و توانسته به مقام‌ها و افتخارات زیادی در کشتی دست یابد. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد اگر ورزشکاران لرستانی در مناطق مختلف و به ویژه محروم استان به خوبی حمایت شده و امکانات برای آنها فراهم شود می‌توانند در سطوح عالی ورزش بدرخشند.

انتهای پیام/




Source link