معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان گفت: به طور میانگین از ابتدای سال زراعی جاری تا به امروز ۳۲۸ میلیمتر بارندگی در لرستان اتفاق افتاده است، که این میزان نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۹ درصد کاهش داشته است.


زینب اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: عصر روز شنبه یک سامانه بارشی جدید وارد آسمان استان شد که در اثر این سامانه شاهد وقوع رگبارهای بهاری و رعد و برق  در اکثر نقاط استان هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی در بعضی از مناطق استان همراه با وقوع گرد و غبار است، افزود: در اثر این سامانه برشی در بعضی از نقاط استان شاهد جاری شدن روان آب هستیم.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان بیان کرد: این سامانه بارشی در ساعات پایانی روز یکشنبه از آسمان استان خارج می‌شود و پس از آن از روز دوشنبه تا پایان هفته آسمان استان جو آرام و پایداری را تجربه می‌کند.

اکبری با اشاره به اینکه به طور میانگین از ابتدای سال زراعی جاری تا به امروز ٣٢٨ میلیمتر بارندگی در لرستان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته ٣٨ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت ٢٩درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰




Source link