به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی لرستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که باعنایت به ورود موجی از گرد و غبار از مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ به استان لرستان، هوای برخی از شهرستان‌های استان از جمله پلدختر، کوهدشت و رومشکان در شرایط ناسالم قرار دارند. (۴ الی ۵.۵ برابر حد مجاز) براساس این گزارش، امروز یازدهمین روز آلوده استان […]



به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی لرستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که باعنایت به ورود موجی از گرد و غبار از مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ به استان لرستان، هوای برخی از شهرستان‌های استان از جمله پلدختر، کوهدشت و رومشکان در شرایط ناسالم قرار دارند. (۴ الی ۵.۵ برابر حد مجاز)

براساس این گزارش، امروز یازدهمین روز آلوده استان طی سال جاری است.

هواشناسی لرستان همچنین اعلام کرده است که براساس تحلیل نقشه‌ها و برونداد مدل‌های هواشناسی، برای امروز در سطح استان افزایش پوشش ابر، وزش باد شدید لحظه‌ای و در برخی ساعات رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق (در مناطق مستعد ریزش تگرگ)، در پاره‌ای نقاط غبار و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

با توجه به ماهیت متغیر رگبارها در برخی نقاط احتمال ایجاد رواناب سطحی، اختلال در تردد جاده‌ای و… نیز پیش بینی می‌شود.

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه شاهد گذر امواج کم دامنه از روی نیمه غربی کشور هستیم که افزایش ابر و نیز وزش باد قابل ملاحظه تا شدید پدیده‌های غالب آسمان استان هستند.

در روز سه شنبه با توجه به بالا بودن شاخص‌های ناپایداری برای اغلب نقاط علاوه بر ابرناکی، بارش‌هایی به صورت پراکنده و رگباری پیش بینی می‌شود.

دماهای شبانه طی ۲۴ ساعت آتی روند کاهشی را نشان می‌دهد.



Source link