گام پنجم طرح شهید سلیمانی با رویکرد جدید برای مقابله با کرونا در لرستان آغاز شد، این طرح با رویکرد بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی به صورت رسمی به تمامی شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر استان ابلاغ شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد،گام پنجم طرح شهید سلیمانی با رویکرد جدید برای مقابله با کرونا آغاز شد، این طرح با رویکرد بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی به صورت رسمی به تمامی شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر استان ابلاغ شد.

در همین راستا جلسه ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان صبح امروز با حضور مدیران گروه‌های مختلف بهداشتی برگزار شد که در آن تمامی ابعاد گام پنجم طرح شهید سلیمانی تشریح و رسما ابلاغ شد.

سازماندهی در خصوص تیم‌های بیماریابی، مراقبتی و درمانی در شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر استان، پایش و نظارت ویژه مراکز غربالگری کرونا در سه نوبت در روز، تأمین داروهای مورد نیاز بیماران و توزیع در داروخانه‌های معین، تشدید نظارت بر اجرای شیوه نامه‌ها، برگزاری جلسه‌های برون بخشی در سطح استان و سایر شهرستان‌ها و پایش طبق برنامه تدوین شده و دورکاری مهم ترین مواردی بود که در این جلسه تشریح و بررسی شدند.

در این مرحله از طرح مانند چهارم گام قبلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین به صورت مستقیم مشارکت دارند.

در گام پنجم طرح شهید سلیمانی برنامه واکسیناسیون عمومی اضافه شده است.

در اهداف اختصاصی طرح تکمیل واکسیناسیون حدود ۹۰ درصد اولویت‌های تعیین شده در فاز اول که سه ماه به طول می‌انجامد، مدنظر است.

واکسیناسیون حداقل ۷۰ درصد اولویت‌های تعیین شده در فاز دوم طی سه ماهه اول و دوم پیشرو و واکسیناسیون حدود ۵۰ درصد اولویت‌های تعیین شده در فاز سوم طی سه ماهه سوم در ادامه اهداف اختصاصی طرح مد نظراست.

رهگیری، رصد فعال و انجام تست مبتلایان و افراد در تماس نزدیک با استفاده از فن آوری‌های هوشمند حداقل به میزان ۸۰ درصد در ماه اول و ۹۰ درصد در ماه دوم به بعد، جداسازی دو هفته ای بیماران و موارد مشکوک شناسایی شده به میزان ۱۰۰ درصد، استمرار پوشش مراقبتی و حمایتی مادران به میزان ۱۰۰ درصد و افزایش پوشش سالمندان حداقل به میزان ۳۰ درصد  و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی حداقل به میزان ۸۰ درصد در ماه اول و ۹۰ درصد در ماه دوم از دیگر اهداف پیش‌بینی شده در این گام از طرح است.

در طرح واکسیناسیون عمومی فاز اول شامل کارکنان بخش بهداشت و درمان خط اول در تماس با بیماران، مراکز نگهداری سالمندان، جانبازان و معلولین، کارکنان تغسیل متوفیان کرونایی است.

فاز دوم واکسیناسیون شامل افراد دارای بیماری زمینه‌ای بین ۱۶ تا ۶۴ سال و همچنین گروه سنی بالاتر از ۶۰ سال است.

فاز سوم واکسیناسیون نیز شامل ساکنین در زندان‌ها و مراکز تادیب، پرسنل پلیس، نظامیان و سربازان پادگان‌ها، گرمخانه‌ها، کمپ‌های معتادین و مهاجرین، پرسنل بانک‌ها، حمل و نقل عمومی، آموزش و پرورش، پرسنل تولید و توزیع مواد سوختی و خدمات شهری است.

انتهای پیام/




Source link