امام جمعه خرم‌آباد گفت: در ماه رمضان چهره اماکن،خیابان‌ها، بازار و شهرها باید متفاوت باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در پیام جمعه این هفته به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در هفته جاری اشاره کرد و گفت: بندگان خداوند خود را برای این ماه آماده می‌کنند. امیدواریم خداوند به ما توفیق بدهد که از فضیلت‌های این ماه مبارک، نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه باید شئونات این ماه مبارک رمضان را رعایت کنند، افزود: در ماه رمضان بازار،خیابان‌ها، پارک‌ها و دیگر جاها… باید به گونه‌ای باشد که چهره این ماه در شهرها متفاوت با دیگر ماه‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه تاکید شده است که در ماه رمضان به مستمندان و دردمندان بیشتر کمک شود، عنوان کرد: برخورد محترمانه، رسیدگی و توجه به خویشاوندان، چشم و گوش خود را از حرام بستن، با یتیمان با مهربانی برخورد کردن و توبه از گناهان از موضوعات مورد توجه در ماه رمضان است. 

وی در ادامه به بیست فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای و همچنین سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی اشاره کرد و گفت: همچنین روز شنبه سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب شماره ۱۰۰ امام(ره) برای کمک به ساختن مسکن برای محرومان است.

خطیب نماز جمعه در آدمه به سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی اشاره و اظهار کرد: همه این مناسبت‌ها روزهایی به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب است که خود تلخی‌ها، شیرینی‌ها، سختی‌ها و دشواری‌هایی را به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز که نسل جوان ما بار تداوم انقلاب اسلامی را بر دوش می‌کشند باید که درباره چنین مناسبت‌هایی به دقت مطالعه کنند و به عمق آنها پی ببرند.

شاهرخی گفت: مردم و جوانان باید دقت کنند که چگونه ایران اسلامی با تکیه بر دانش دانشمندان خود در شرایطی که در تحریم همه جانبه قرار داشت، نیازهای هسته‌ای مردم را تأمین کرد و چگونه نیازهای مردم در پزشکی هسته‌ای و صنعت هسته‌ای برطرف شد.

وی به موفقیت در صنعت هسته‌ای با وجود تحریم‌های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: صنعت هسته‌ای در اختیار تعداد محدودی از کشورها بود به دست آمد و ما توانستیم محدودیت‌ها را بشکنیم و این حاصل تلاش و جهاد دانشمندان بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد به تلاش‌ها و نقش شهیدان صیاد شیرازی در عرصه دفاعی و امنیتی و شهید آوینی در عرصه هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این چهره‌ها فراتر از زمان هستند و وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و هنری است که نقش خود را در معرفی و نشان دادن ابعاد شخصیت آنها انجام دهند.

وی در ادامه به مشکلات معیشتی و تعطیلی صنایع و کارخانه‌ها در لرستان اشاره و بیان کرد: با وجود دانشمندان و جوانانی که در کشور داریم آینده برای ما روشن است و با توجه و دقت و حضور در صحنه دستگاه‌های نظارتی و گروه‌های جهادی در گام دوم انقلاب تلاش می‌کنیم که رویدادهای موفقیت آمیز در کشور و استان ما رقم بخورد. 

شاهرخی در ادامه به سالروز تاسیس بنیاد مسکن و تاسیس حساب ١٠٠ امام(ره) برای محرومین اشاره کرد و افزود: هدف از این اقدام تهیه مسکن برای اقشار کم درآمد و ضعیف بود، امام راحل قصدش این بود که با افتتاح این حساب هم برای افراد محروم و نیازمند مسکن فراهم شود و هم افراد نیکوکار و اهل انفاق با کارهای خیر سطح اخلاق را در جامعه رشد دهند.

وی عنوان کرد: در جریان سیل ۹۸ شاهد بودیم که خیرین پای کار آمدند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز خدمات ارزشمندی و خوبی به سیل زدگان ارائه داد که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه  به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: باید به تدریج خود را برای حضور پر شور در انتخابات و مشارکت حداکثری و انتخاب بهترین رئیس جمهور و بهترین افراد برای شوراهای اسلامی آماده کنیم.

وی به ویژگی‌های افراد اصلح برای انتخاب اشاره و اظهار کرد: افرادی که انتخاب می‌شوند باید کارآمد بوده و بدنبال رفع مشکلات مادی و معنوی مردم باشند. دوم اینکه باید پرکار با همت مضاعف و کار انبوه و علمی و کارشناسی شده باشند.

 امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: مردمی و خدمت رسانی به مردم و ارتباط تنگاتنگ با آنها داشتن از دیگر ویژگی‌های ضروری افراد منتخب است.

وی در ادامه بر حمایت از تولید تاکید نمود و یادآور شد: برای ساخت یک ایران قوی حمایت از تولید از اهمیت ویژهای برخوردار است.

انتهای پیام/




Source link