استاندار لرستان با اشاره به تعطیلی اصناف، مشاغل و هر گونه تجمع و مراسمی، گفت: در برخورد با متخلفان با کسی تعارف نداریم.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید موسی خادمی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه متاسفانه شرایط کرونا در لرستان به وضع نامطلوبی تبدیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد فوتی‌عای ناشی از کرونا از یک نفر در روز به شش تا هفت نفر افزایش پیدا کرده است و بستری‌ها نیز از ۴۵ نفر در روز به ۲۷۰ نفر رسیده است.

وی افزود: تعداد مبتلایان نیز به بیش از یک هزار نفر در روز رسیده است، همه اینها نشان می‌دهد روزهای سختی را در استان پیش رو داریم.

استاندار لرستان گفت: اگر مراقبت نکنیم شاهد افزایش تلفات خواهیم بود و شرایط بدتری نسبت به شرایط و موج‌های قبلی داشته باشیم.

خادمی با اشاره به مصوبات ستاد استانی که منطبق با مدیریت هوشمند طرح کرونا است، عنوان کرد: بسیاری از اصناف و مشاغل، همچنین تمامی مراسمات از جمله اداری، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همچنین مراسم عزا و عروسی باید تعطیل شوند.

وی تاکید کرد: رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن اجباری است، و در صورت عدم استفاده از ماسک طبق قانون جریمه می‌شوند.

استاندار لرستان بیان کرد: ادارات باید تعداد نیروهای خود را به نصف و یک سوم کاهش دهند، بانک‌ها و واحد‌های نقلیه عمومی نیز در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها تعطیل خواهند شد.

خادمی ادامه داد: مساجد، اماکن عمومی، سینما و مراکز گردشگری و هر جا که تجمعی صورت بگیرد باید تعطیل باشد.

وی تاکیدکرد: ما در مورد سلامت مردم با هیچ کس تعارفی نداریم.

استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: از مردم می‌خواهیم به عنوان ناظر عمل کرده و موارد تخلف را تذکر دهند، همچنین دستگاه‌های ‌ذیربط از جمله دادستان، نیروی انتظامی، تعزیرات، استانداری و علوم پزشکی را در جریان بگذارند تا پیگیری و برخورد کنیم.

خادمی در پایان با اشاره به اینکه باید دو هفته سخت را بگذرانیم، عنوان کرد: هر چند ممکن است برای معیشت، نان و بازار مردم مشکل ایجاد شود اما سلامت آنها از همه چیز مهمتر است.

انتهای پیام/




Source link