به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن نژاد امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: از مجموع ۹ هزار و ۱۳ چاه در لرستان، هفت هزار و ۴۳۳ حلقه مجاز و هزار و ۵۸۰ حلقه غیرمجاز است. وی با بیان اینکه چاه‌های فاقد پروانه در حال تعیین تکلیف هستند، ادامه داد: در […]



به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن نژاد امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: از مجموع ۹ هزار و ۱۳ چاه در لرستان، هفت هزار و ۴۳۳ حلقه مجاز و هزار و ۵۸۰ حلقه غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه چاه‌های فاقد پروانه در حال تعیین تکلیف هستند، ادامه داد: در پلدختر، چغلوندی، خرم‌آباد، الشتر، کوهدشت، نورآباد و رومشکان که شامل حوضه آبریز کرخه هستند ۲۳۵ حلقه چاه فرم یک و ۲۵۴ حلقه چاه فرم پنج وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: در شهرستان‌های ازنا، دورود، الیگودرز و بروجرد که جز حوضه آبریز کارون بوده ۳۳۰ حلقه چاه فرم یک و ۳۶۳ چاه فرم پنج داریم.

حسن‌نژاد در مورد میزان آب تولیدی در لرستان گفت: متوسط تولید آب سطحی در درازمدت در دو حوضه آبریز کرخه (سیمره، کشکان و مولاب) و کارون بزرگ (سزار و بختیاری) هفت هزار و ۹۷۴ میلیون مترمکعب اعلام شده است.

وی بیان کرد: متوسط خروجی آب سطحی لرستان در دراز مدت ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: مصارف آب زیرزمینی و سطحی در حوضه آبریز کرخه، ۶۰۷.۹ میلیون مترمکعب است که در بخش کشاورزی ۵۱۴.۸، صنعت ۱۱.۳ و شرب ۸۱.۸ میلیون مترمکعب مصرف می‌شود.

حسن‌نژاد اظهار داشت: مصارف آب زیرزمینی و سطحی در حوضه آبریز کارون ۵۸۶.۲ میلیون مترمکعب است که در بخش کشاورزی ۵۱۵.۱، صنعت ۱۶.۹و شرب ۵۴.۲ میلیون مترمکعب مصرف می‌شود.
 



Source link