به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی امروز سه شنبه در جلسه ستاد انتخابات لرستان با اشاره به روند مطلوب انتخابات شوراهای اسلامی شهر، گفت: در بخش شهری ثبت‌نام‌ها انجام شده و روند بررسی صلاحیت‌ها با توجه به مستندات قانونی طبق تقویم پیش بینی شده در فرمانداری‌ها در حال انجام است. وی عنوان کرد: از همه […]



به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی امروز سه شنبه در جلسه ستاد انتخابات لرستان با اشاره به روند مطلوب انتخابات شوراهای اسلامی شهر، گفت:

در بخش شهری ثبت‌نام‌ها انجام شده و روند بررسی صلاحیت‌ها با توجه به مستندات قانونی طبق تقویم پیش بینی شده در فرمانداری‌ها در حال انجام است.

وی عنوان کرد: از همه عزیزان در بخش انتخابات شورای اسلامی روستاها نیز انتظاراتی داریم.

هشدار نسبت به تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی

رئیس ستاد انتخابات لرستان در خصوص ترغیب بیشتر داوطلبان به حضور در عرصه انتخابات شورای اسلامی روستاها، گفت: باید در این زمینه تلاش کرده و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به روستاییان عزیز بیشتر شود و افراد به حضور در عرصه انتخابات ترغیب شوند.

ثمینی با اشاره به حساسیت انتخابات شوراهای اسلامی روستا گفت: با توجه به سوابق درخشان روستاییان و رشادت و ایثارگری آنها در جبهه‌های جنگ و سایر عرصه‌ها، شرکت در انتخابات و قبول مسئولیت در شورای اسلامی برای حل مشکلات مردم امری مهم است.

وی در ادامه به ضرورت ارسال به موقع گزارشات با توجه به تاریخ تعیین شده تاکید کرد و گفت: در فضای مجازی گاهی مشاهده می‌شود برخی از داوطلبان به صورت غیر قانونی خود را به عنوان کاندیدای شهر معرفی کرده که این موضوع تا هنگامی که درزمان قانونی لیست نهایی داوطلبین شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط فرمانداران و بخشداران به صورت رسمی اعلام نشود، تخلف محسوب می‌شود و ممکن است در بررسی صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی و نظارت لحاظ شود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، فرمانداران و بخشداران تا برگزاری کامل انتخابات حوزه‌های انتخابیه را بدون هماهنگی ترک نکنند و با رصد سامانه انتخابات بر اوضاع و روند انتخابات نظارت کامل به عمل آورند.

ضرورت ارائه آموزش‌های لازم برای عوامل برگزاری انتخابات

ثمینی گفت: طبق قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها، شهرداری‌ها و … که به نوعی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند مکلفند از فرایند برگزاری انتخابات پشتیبانی کرده و این یک تکلیف قانونی است.

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم برای عوامل و دست اندرکاران اجرای انتخابات، گفت: با توجه به اهمیت برگزاری انتخابات سالم لازم است طبق تجربیات گذشته با تمهید مقدمات، زمینه ارائه آموزش‌های مورد نظر را زودتر شروع و در آموزش کارگاهی و عملیاتی و انتخاب عوامل اجرایی تسریع شود زیرا اساس کار موفق، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و آموزش است.

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد افراد رزرو و جایگزین عوامل اجرایی نیز در مراحل مختلف انتخابات تعیین شوند.



Source link