خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: عملیات اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان یا همان یادمان شهدا هفته دفاع مقدس سال ۱۳۸۹ در خرم‌آباد آغاز شد و این در حالیست که این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات همچنان نیمه‌تمام باقی‌مانده است. پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه بعد از ۱۱ سال سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و […]


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: عملیات اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان یا همان یادمان شهدا هفته دفاع مقدس سال ۱۳۸۹ در خرم‌آباد آغاز شد و این در حالیست که این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات همچنان نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه بعد از ۱۱ سال

سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تاکید بر ضرورت اختصاص اعتبار برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان اظهار داشت: این پروژه شش هزار متر زیر بنا دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد عنوان کرد: در مجموع بیش از ۱۸ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان داشت: با توجه به نوسان قیمت‌ها برآورد سال ۹۹ ما برای تکمیل این پروژه ۲۵ میلیارد تومان بود.

سرهنگ رشیدی افزود: امیدواریم بتوانیم با مساعدت و همراهی سایر دستگاه‌ها این پروژه به بهره برداری برسد.

ادارات برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس پای کار بیایند

حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان نیز در این رابطه اظهار داشت: با راه‌اندازی یادمان شهدا باید تلاش کنیم رزم و ایثار رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی عنوان کرد: باغ موزه دفاع مقدس گنجینه‌ای است که رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و ایثار زن، مرد، پیر و جوان مردم استان لرستان را در قالب هنر منتقل می‌کند بر همین اساس هر خدمتی برای ساخت این باغ موزه انجام شده گام برداشتن در مسیر شهدا است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: باید سعی کنیم با زبان هنر و نرم‌افزارهای پیشرفته و تهیه محتواهای خوب باغ موزه دفاع مقدس را تبدیل به یک باغ موزه دفاع مقدس ممتاز تبدیل کنیم در همین راستا تمام سازمان‌های دولتی و غیردولتی باید برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان امکانات خود را به کار بگیرند و همچنین از ظرفیت خیران و نیکوکاران در راستای تکمیل این پروژه مهم استفاده شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی

شاهرخی گفت: استان لرستان با تقدیم ۶ هزار و ۳۰۰ شهید این شایستگی را دارند که زیباترین جلوه ماندگار دفاع مقدس را داشته باشند بر همین اساس باید از تمامی امکانات و ماشین‌آلات سازمان‌ها برای فراهم کردن راه دسترسی و زیبایی‌های ظاهری باغ موزه دفاع مقدس استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در استان فرماندهان و رزمندگانی داریم که گنجینه‌ای از خاطرات دفاع مقدس را در سینه دارند بنابراین باید تلاش کنیم خاطرات و تجربیات آنها را جمع‌آوری و در باغ موزه دفاع مقدس ثبت و ضبط کنیم و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی اظهار داشت: خوشبختانه گروه‌های جهادی و جوانان انقلاب در استان در همه عرصه‌های بهداشت، عمرانی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت دارند بر همین اساس باید پای گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی را به باغ موزه دفاع مقدس باز کنیم که با اجرای برنامه‌های فرهنگی مردم را جذب کنند.



Source link