معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان گفت: از بامداد امروز یک موج هوای سرد وارد لرستان شد که بر اساس این موج دماهای شبانه در شهرهای معتدل و سردسیری استان به زیر صفر نیز می‌رسد در همین راستا به باغداران لرستانی پیشنهاد می‌کنیم تدابیر لازم را اتخاذ کنند.


زینب اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: آسمان لرستان در روزهای آینده جوی آرام و پایدار را تجربه می‌کند و این شرایط تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه روزهای پنج‌شنبه و جمعه در مناطق مختلف استان شاهد وقوع رگبارهای پراکنده هستیم، افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در سال زراعی جاری شاهد فروردین کم بارشی هستیم.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان بیان کرد: میزان دقت پیش بینی‌های بلند مدت هواشناسی حدود ۶۰ درصد است و بر اساس همین پیش بینی‌ها میزان بارش‌ها در بهار امسال نسبت به سال گذشته و بلند مدت کمتر خواهد بود.

اکبری با اشاره به اینکه از امشب یک موج هوای سرد وارد لرستان می‌شود، تصریح کرد: بر اساس این موج شاهد کاهش دما در تمام مناطق لرستان هستیم به طوریکه در شهرهای معتدل و سردسیری دماهای شبانه به زیر صفر نیز می‌رسند در همین راستای به  باغداران لرستانی  پیشنهاد می‌کنیم تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰




Source link