مدیرکل دامپزشکی لرستان از واکسیناسیون ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه طیور بومی از امروز یکشنبه تا پایان اردیبهشت ماه خبرداد و گفت: این تعداد طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل ایمن می‌شوند.


مصطفی زبردست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به کشتار مرغ در کشتارگاه‌های لرستان، اظهار کرد: از نظر تولید مشکلی نداریم، چرا که شرایط جوجه‌ریزی، وزن‌گیری، تولید نهاده و میزان تلفات نرمال است، اما در نحوه توزیع مشکلاتی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در روزهای گذشته شاهد صف‌های طولانی مردم برای خرید مرغ در شهرهای استان بودیم، با این وجود در ۲ روز گذشته این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان از واکسیناسیون ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه طیور بومی از امروز تا پایان اردیبهشت ماه خبر و ادامه داد: این تعداد طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل ایمن می‌شوند.

زبردست بیان داشت: خوشبختانه با کنترل‌های انجام شده، تنها یک کانون آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده شد که توسط نیروهای بهداشت و دامپزشکی پرندگان آلوده نیز پس از قرنطینه‌سازی معدوم شدند.

وی با اشاره بر نظارت ثابت و سیار بر نحوه عملکرد کشتارگاه‌های دام و طیور استان، تصریح کرد: در ایام نوروز محموله یک کشتارگاه به دلیل کم‌فروشی ضبط و به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/




Source link