به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه هر سال بر اساس توانمندی‌های بومی و محلی تعاونی‌های جدید در استان تشکیل می‌شود، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی های به عمل آمده در سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۵ تعاونی جدید با اشتغال هزار ۱۹۰ فرصت شغلی در استان […]



به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه هر سال بر اساس توانمندی‌های بومی و محلی تعاونی‌های جدید در استان تشکیل می‌شود، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی های به عمل آمده در سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۵ تعاونی جدید با اشتغال هزار ۱۹۰ فرصت شغلی در استان تشکیل شده، که نسبت به برنامه پیش بینی شده ۱۱۲ درصد تحقق داشته است.

وی در ادامه افزود: همچنین امسال باهدف تحقق شعار مقام معظم رهبری و کمک در حوزه کار و تولید، تلاش می‌شود واحدهای تولیدی و تعاونی راکد استان احیا و به چرخه تولید بازگردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: هم اکنون تعداد دو هزار و ۸۶۷ تعاونی فعال با اشتغال ۲۸ هزار نفر در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است.

آشتاب با بیان اینکه تعاونی‌های لرستان سال گذشته بیش از ۳۴ هزار و ۴۳۰ دلار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کرده‌اند، اظهار کرد: این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده که از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است.

وی با بیان اینکه توسعه، ترویج فرهنگ کار گروهی، پیگیری مسائل و مشکلات و تقویت تعاونی‌ها در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال مؤثر است گفت: بر این اساس نیز در سال ۹۹ در مجموع ۴۶ هزار و ۴۸۴ هزار نفر ساعت دوره آموزشی مهارتی تخصصی، مدیریتی و مجازی برای تعاون گران لرستانی برگزار شده است.



Source link