معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، تعداد بازدیدها از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، طبیعی و دست‌ساز استان را به ترتیب ۴۵ هزار و ۷۷۱، ۲۶ هزار و ۶۲۵ و ۱۴ هزار و ۲۴۵نفر و در مجموع ۸۶ هزار و ۶۴۱ نفر عنوان کرد.


اسکندر فلاحوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به پایان یافتن طرح نظارت نوروزی در لرستان، اظهار کرد: در این طرح با شعار “نظارت سختگیرانه” که از ۲۹ اسفند ۹۹ تا ۱۴ فروردین ادامه داشت، ۱۴ تیم شامل ۱۱ تیم شهرستانی و سه تیم ستادی بر فعالیت مراکز اقامتی و گردشگری نظارت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: با پایان یافتن طرح نوروزی، اما کماکان نظارت‌های ماهانه و فصلی از مراکز گردشگری، بوم‌گردی و اقامتی سراسر استان ادامه دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان به اقامت ۶ هزار و ۳۶۷ نفر در مراکز اقامتی استان اشاره و تصریح کرد: از این تعداد، ۳ هزار و ۲۵۲ نفر در هتل، هزار و ۵۵۲ نفر در مهمانپذیر، هزار و  ۷۴ نفر در مراکز بوم گردی و ۴۹۰ نفر نیز در مجتمع‌های گردشگری اقامت داشتند.

فلاحوند، تعداد بازدیدها از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، طبیعی و دست‌ساز استان را به ترتیب ۴۵ هزار و ۷۷۱، ۲۶ هزار و ۶۲۵ و ۱۴ هزار و ۲۴۵نفر و در مجموع ۸۶ هزار و ۶۴۱ نفر عنوان کرد.

وی بیان داشت: در این بازه زمانی  ۳۶۸ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی استان انجام گرفت که منجر به تعطیلی ۱۶ مرکز، صدور اخطار به ۴۸ واحد و تذکر به ۹۵ مرکز شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان همچنین به بازدید ۱۲ هزار و ۵۸۲ نفر از قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد در ایام نوروز اشاره کرد.

انتهای پیام/




Source link