به گزارش خبرنگار مهر، فخرالدین پیروز فر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته علیرغم شیوع ویروس کرونا در حوزه بازرگانی و بار بیش از ۱۸۲ هزار تن از مبادی راه آهن بارگیری و از طریق خطوط ریلی استان جابجا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو […]



به گزارش خبرنگار مهر، فخرالدین پیروز فر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته علیرغم شیوع ویروس کرونا در حوزه بازرگانی و بار بیش از ۱۸۲ هزار تن از مبادی راه آهن بارگیری و از طریق خطوط ریلی استان جابجا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته‌ایم، همچنین طی این مدت تن کیلومتر بار حمل شده خالص و ناخالص رشد شش درصدی داشته است.

وی افزود: در همین راستا با رایزنی‌های انجام شده بارگیری و حمل محصولات صادراتی پتروشیمی خرم آباد از مبدا ایستگاه راه آهن دورود مجدد از سر گرفته شد.

مدیرکل راه آهن لرستان ادامه داد: طی یک سال گذشته در بحث جذب بار و افزایش ظرفیت خطوط فرعی صنعتی توانستیم بار «کلینکر» شرکت سیمان دورود جذب و از طریق خطوط ریلی به مقاصد بار ارسال کنیم، همچنین در این مدت با احداث خط آنتنی در ایستگاه راه آهن «مؤمن آباد» حمل و جابجایی مواد و تولیدات کارخانه فروآلیاژ ازنا برای نخستین بار از طریق ناوگان راه آهن تخلیه و جابجا شد.

پیروز فر ادامه داد: در راستای افزایش ایمنی و بازسازی نقاط آسیب دیده از سیلاب فروردین ۹۸، از ابتدای سال ۹۹ همه پروژه‌های سیلاب بدون وقفه در حال انجام بوده و ظرف مدت گذشته چهار پروژه شامل حوضچه‌های رسوب گیر بین بلاک، دیوار ضامن حفاظتی، ساحلی و دیوار سیل برگردان به پایان رسید.

وی عنوان کرد: مجموعه راه آهن لرستان با تدابیر پیشگیرانه و رعایت ضوابط ایمنی در مقایسه با سال گذشته در حوزه سوانح ریلی ۵۴ درصد کاهش داشته است

مدیرکل راه آهن لرستان افزود: احداث خط سوم و خط تأمین ایستگاه «قارون» به عنوان تنها ایستگاه دوخطه راه آهن لرستان و محور جنوب که پس از ۸۲ سال با هدف رفع گره ترافیکی ریلی، توسعه خطوط ایستگاهی و همچنین رفع گلوگاه‌های ظرفیتی در خردادماه به بهره برداری رسید.

پیروز فر گفت: همچنین در این ایستگاه به منظور نوسازی سیستم «سیگنالینگ»، سیستم قدیمی حذف و اعزام و قبول قطارها با سیستم جدید به صورت الکترونیک امکان پذیر شده است.

وی ادامه داد: بازسازی خطوط سه و چهار ایستگاه راه آهن دورود از زمره پروژه‌های زیرساختی این اداره کل در سال ۹۹ بود که پس از هشت دهه انجام شد.

مدیرکل راه آهن لرستان اظهار داشت» طی سال ۹۹ در راستای بازسازی و نوسازی سیستم روشنایی ایستگاه راه آهن «بیشه» که از مقاصد گردشگری استان است، برج‌های نوری فوق کم مصرف نصب و به بهره برداری رسید.

پیروز فر ادامه داد: همچنین در راستای صرفه جویی در مصرف سوخت، ارتقای سرعت بازرگانی و همچنین کاهش هزینه‌ها با برنامه ریزی دقیق و تلاش همکاران، بهره وری لکوموتیو در مقایسه با سال قبل، رشد ۱۹ درصدی داشته است.

وی بیان داشت: بیش از ۱۱۲ هزار مسافر حومه‌ای و بین شهری از طریق راه آهن لرستان جابجا شده‌اند.



Source link