به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری لرستان، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری امروز سه شنبه در جریان بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب خرم آباد در جمع قضات این دادسرا گفت: یکی از کارکردهای سفرهای استانی بازدید و بررسی وضعیت عملکردی دستگاه قضائی استان و دیدار با قضات و همکاران اداری است که موجب […]



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری لرستان، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری امروز سه شنبه در جریان بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب خرم آباد در جمع قضات این دادسرا گفت: یکی از کارکردهای سفرهای استانی بازدید و بررسی وضعیت عملکردی دستگاه قضائی استان و دیدار با قضات و همکاران اداری است که موجب ارتقای عملکرد دستگاه قضائی و بهبود خدمت رسانی به مردم است.

این مسئول عالی قضائی با بیان اینکه جایگاه قضاوت یک جایگاه خاص و بسیار حساس است، گفت: جایگاه قضاوت یک جایگاه الهی و مقدس است که شما باید همواره مراقب و مواظب این جایگاه رفیع باشید و با اخلاص و عمل صالح و اجرای عدالت موجبات جلب رضایت الهی و مردم را فراهم کنید.

دادستان کل کشور افزود: یکی از وظایفی که شما باید مورد توجه خود قرار دهید مسئله اصلاح ذات البین است. قضات باید این سیاست دستگاه قضائی را به صورت جدی دنبال کنند تا جایی که امکان دارد پرونده‌ها با صلح و سازش خاتمه یافته و رضایت اصحاب دعوا جلب شود.

حجت‌الاسلام منتظری افزود: مسئله دیگر که مورد تأکید ریاست دستگاه قضائی بوده موضوع عدم صدور قرار بازداشت در موارد غیر ضرور است، لذا به شما قضات تاکید می‌شود تا جایی که امکان دارد از صدور قرارهای بازداشت غیر ضرور خودداری کرده و اجازه ندهید به خاطر مسائل ساده و غیر حساس پای افراد به بازداشتگاه‌ها باز شود.

وی ادامه داد: اصلی ترین اولویت دستگاه قضائی در حال حاضر تحول در دستگاه قضائی است و این مسئله را باید همه همکاران به صورت جدی در دستور کار قرار دهند. لازمه این تحول هم کار جهادی و شبانه روزی است. البته این تحول از ارتقا و بهبود بی نیاز نیست و اگر در راستای بهبود عملکرد دستگاه قضائی پیشنهاد و طرحی دارید حتماً ارائه دهید تا مورد بررسی قرار گیرد.

این مسئول عالی قضائی با تاکید بر اهمیت ارتقا سطح علمی قضات اظهار کرد: اکثر همکاران قضائی دادسرای خرم آباد نیروهای جوان و با انگیزه هستند که خود یک ظرفیت عالی برای افزایش و ارتقای جایگاه دستگاه قضائی است. البته این ارتقا بدون افزایش سطح علمی و دانش همکاران میسر نخواهد بود و شما باید دائماً با برگزاری نشست‌های علمی و موضوع محور به صورت هفتگی و ماهانه سطح دانش خود را به روز نگه دارید.

دادستان کل کشور تصریح کرد: یکی از لوازم اصلی در جهت بهبود عملکرد دادسرا برنامه‌ریزی و پیش روی گام به گام است.



Source link