به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای صبح سه شنبه در حاشیه گفتگوی مردمی خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این سفرهای استانی یکی از برنامه‌ها دیدار حضوری با مردم است و چند نفر از مسئولان عالی قوه هر کدام به تناسب با مردم ملاقات حضوری دارند و مسائل را می‌شنوند. وی ادامه […]



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای صبح سه شنبه در حاشیه گفتگوی مردمی خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این سفرهای استانی یکی از برنامه‌ها دیدار حضوری با مردم است و چند نفر از مسئولان عالی قوه هر کدام به تناسب با مردم ملاقات حضوری دارند و مسائل را می‌شنوند.

وی ادامه داد: همچنین تا آنجا که مقدور و ممکن است مشکلات پیگیری شده و در صورتی که حق با آنها باشد احقاق حق می‌شود تا حقی ضایع نشود.

تعدادی از تأخیر در رسیدگی به پرونده‌ها گلایه مند بودند

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به مراجعه بیش از ۳۰ نفر طی امروز برای طرح مسائل و مشکلات خود بیان کرد: تعدادی از تأخیر در رسیدگی به پرونده‌ها گلایه مند بودند و عده‌ای از تأخیر در اجرای احکام انتقاد کردند.

حجت الاسلام اژه‌ای گفت: برخی از مسائل هم مربوط به کسانی بود که پرونده‌هایشان یک بار رسیدگی شده است و درخواست رسیدگی مجدد و اعمال ماده ۴۷۷ در خصوص پرونده‌ها را داشتند که این موضوع مقداری کار می‌برد.

وی با بیان اینکه اعمال ماده ۴۷۷ برای جایی است که تشخیص داده شود خلاف بیِن است، افزود: در این زمینه برخی‌ها راهنمایی می‌شوند چه بسا نیاز به اعمال این ماده نباشد و با اقدامات سهل تری بتوان کار رو پیش برد.

بررسی انتقادات از رفتار کارکنان و قضات

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: همچنین برخی نسبت به برخورد کسانی که به آنها مراجعه می‌کنند در دادسرا، دادگاه و مراجع تجدید نظر گله مند هستند. به عنوان مثال برخی طرح گلایه کردند که فلان قاضی یا کارمند به حرف‌های من دقیق گوش نداده و عمل نکرده یا مدارک من را نپذیرفته است که لازمه اینها بررسی است.

حجت الاسلام اژه‌ای افزود: آنهایی که از رفتار دست‌اندرکاران حوزه قضائی گلایه مند هستند را یادداشت می‌کنیم و دستگاه‌های نظارتی ما از جمله حفاظت و دادسرای انتظامی قضات این مورد یا موارد مشابه را بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعضی از موارد مطرح شده توسط مردم مرتبط به کار دستگاه قضائی نیست و مشکل در جای دیگری است، افزود: در این زمینه بیشتر کسانی مراجعه می‌کنند که با بانک‌ها طرف هستند و تسهیلات گرفته‌اند و مشکلات مرتبط دارند.

به هر مقدار که می‌شود از مشکلات مردم گره گشایی خواهد شد

حجت الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه عموماً این افراد کسانی هستند که در حوزه تولید فعال بوده و تسهیلات گرفته‌اند و به موقع نتوانسته‌اند تسویه کنند و با رکود و تعطیلی مواجه هستند گفت: سعی می‌شود به این افراد کمک شود هرچند کار به طور مستقیم در اختیار ما نیست اما از باب حمایت از تولید که مورد عنایت و تاکید مقام معظم رهبری است سعی می‌شود تا جایی که ممکن است واحدها تعطیل نشوند.

وی درخواست اشتغال را از دیگر موارد مطرح شده توسط مردم در دیدار عمومی خود اعلام کرد که نیازمند بررسی است و گفت: برخی مراجعان هم تقاضای تبدیل وضعیت کاری را داشتند.

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: تلاش قوه قضائیه در همه سال‌های گذشته به خصوص طی سال ۹۹ و امسال این بوده به هر مقدار که می‌شود از مشکلات مردم گره گشایی کرد این کار را انجام دهیم.



Source link