مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در لرستان تعطیل و حدود ۷۰ واحد نیز در تملک بانک‌ها قرار دارد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بختیار رازانی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان اظهار کرد: اگر چه لرستان یک استان صنعتی محسوب نمی‌شود اما پتانسیل نسبتا خوبی در حوزه دارویی و دامی دارد، از طرفی یک سوم صنایع استان معدنی، شیمیایی و فلزی است.

وی افزود: کل شهرک‌های مصوب استان ۲۵ شهرک است که از این تعداد ۱۸ شهرک فعال است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: کل مساحت شهرک‌های صنعتی استان ۱۶۰۰ هکتار است، لرستان بعد از ایلام کمترین مساحت شهرک‌های صنعتی را به خود اختصاص داده است.

رازانی با اشاره به اینکه توسعه متوازن صنعتی از قدیم در لرستان اتفاق نیفتاده است، عنوان کرد: شهرک صنعتی شماره یک خرم‌آباد ۳۰ سال پیش با ۳۰ هکتار افتتاح شد، در حالی که هر ناحیه صنعتی اکنون حداقل پنجاه هکتار است.

وی با اشاره به تعداد واحد صنعتی لرستان گفت: از ۱۱۸۰ واحد صنعتی لرستان ۳۰ درصد راکد و از ۷۰ درصد فعال نیز نصف آنها با زیر پنجاه درصد فعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: موتور صنعت لرستان زیر پنجاه درصد ظرفیت حرکت می‌کند.

رازانی افزود: به طور میانگین ۳۰۰ واحد صنعتی لرستان تعطیل و ۷۰ واحد نیز در تملک بانک‌ها قرار دارد.

وی بیان کرد: راکد بودن واحد‌های تعطیل مستهلک بودن حدو دوهزار و پانصد میلیارد تومان سرمایه گذاری را در استان به دنبال داشته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تاکید کرد: یکی از برنامه‌های صمت باید باز فعال سازی واحد‌های راکد باشد.

رازانی گفت: لرستان نه تنها از اقتصاد دولتی دهه شصت چیزی عایدش نشده بلکه بخش خصوصی قوی هم پای کار نبوده است.

وی بیان کرد: وزارت صمت برای توسعه متوازن صنعتی در لرستان هیچ راهی جز مشوق سرمایه‌گذاری و تسهیلات سود بانک ندارد.

رازانی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: می‌طلبد بنگاه‌های اقتصادی دولتی زیر مجموعه وزارت صنعت در لرستان سرمایه‌گذاری کنند تا استان از چالش دو قطبی سرمایه‌گذاری رهایی پیدا کند.

انتهای پیام/




Source link