به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی امروز سه شنبه در دیدار اقشار مختلف مردم لرستان با رئیس قوه قضائیه در سخنانی با تاکید بر اینکه این سفر فرصت تاریخی و ویژه ای برای استان لرستان محسوب می‌شود، اظهار داشت: انتصاب آیت الله رئیسی در رأس قوه قضائیه و اعلام و پیگیری […]



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی امروز سه شنبه در دیدار اقشار مختلف مردم لرستان با رئیس قوه قضائیه در سخنانی با تاکید بر اینکه این سفر فرصت تاریخی و ویژه ای برای استان لرستان محسوب می‌شود، اظهار داشت: انتصاب آیت الله رئیسی در رأس قوه قضائیه و اعلام و پیگیری برنامه‌ها ستودنی بوده و موجب مسرت همه دلدادگان به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره اینکه استان لرستان خواستگاه علما، فقها، عرفا، ادبا، شعرا، اندیشمندان، فرهیختگان و برجستگان در همه علوم و فنون است، افزود: نام و شهرت برخی از آنها فراتر از مرزهای ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به حضور مردم لرستان در عرصه‌های مختلف دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: این استان در حوزه‌های مختلف دارای توانمندی‌ها و مزیت‌های فراوانی است.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به حضور هیئت‌های مختلف دستگاه قضائی در استان لرستان طی یک سال گذشته افزود: آیت الله رئیسی کاملاً بر مزیت‌ها، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی لرستان احاطه داشته و همچنین در خصوص راه‌های برون رفت از آنها اطلاع کامل دارند.

وی با بیان اینکه مشکلات بیان شده و در همین سفر امروز از برخی از کارگاه‌های تولیدی، ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان بازدید کردند و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: استانی با ۱۱ میلیارد متر مکعب آب، ۸۰۰ هزار هکتار زمین‌های حاصلخیز، سومین استان پر بارش کشور، مقام نخست تولید برخی محصولات باغی، ظرفیت سنگ‌های تزئینی و …، نیازمند توجه ویژه است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزشمندی به لرستان ارائه کرده است، گفت: اما این استان همچنان از توسعه نیافتگی و مشکلاتی رنج می‌برد که موجب ازدیاد آسیب‌های اجتماعی در آن شده است.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری، کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل، نبود صنایع تبدیلی، عدم جبران هفت هزار خسارت سیلاب و … در لرستان بیان داشت: عدم تخصیص حق آبه به لرستان به میزان کافی از سوی وزارت نیرو از دیگر مشکلات لرستان محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه میانگین اراضی کشاورزی آبی لرستان ۲۳ درصد است و این در حالیست که این عدد در کشور ۴۶ درصد است، افزود: عدم تکمیل سدهای لرستان، وجود هفت سد نیمه تمام در به علت فقدان بودجه، وجود ۴۰ منطقه حاشیه نشین با جمعیت ۲۸۰ هزار نفر و … از دیگر مشکلات لرستان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر لزوم اختصاص بودجه سالانه به میزان کافی و همچنین بودجه متمرکز و رسیدگی به مشکلات مالی کارخانه‌های نیمه کاره، گفت: همچنین جبران خسارت‌های سیلاب، تکمیل سدهای لرستان از جمله معشوره، اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای شبکه‌های آبیاری نوین، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان، تسریع در تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب و … در استان یک ضرورت است.



Source link