رئیس قوه قضاییه با انتقاد از اینکه در تمام استان‌ها گلایه از کمبود آب دارند و لرستان نیز این‌گونه بوده است، گفت: شورای عالی آب موضوع را بررسی کند و از این شورا درخواست می‌شود در زمینه تقسیم عادلانه آب تصمیم بگیرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در شورای اداری استان لرستان با بیان اینکه برای برون‌رفت از مشکلات باید راهکاری ایجاد شود و لازمه آن مسئله شناسی است، به بازدید از کشت و صنعت صفای خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: این مجتمع نمونه‌ای از خصوصی‌سازی بد و خوب است.

وی ادامه داد: در واگذاری اول، این مجموعه به ویرانه تبدیل شده بود که حال به واحدی توانمند و آباد مبدل شده و حداقل هزار نفر از اهالی در آن مشغول به فعالیت هستند که می‌تواند بیشتر هم شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مشخص است که سرمایه‌گذاری دوم به خوبی جواب داده، در ادامه افزود: همچنین سرمایه‌گذار ماشین‌سازی گفته که اگر کمک کنیم ۵۰۰ نفر را به کار می‌گیرد و این سومین کارخانه‌ای است که احیا کرده و معلوم می‌شود پای کار است بنابراین آن را مورد عنایت قرار می‌دهیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه پیگیری این واحدها توسط مسوولین می‌بایست همانند پیگیری مال خودشان باشد که به تاراج رفته است، اضافه کرد: باید پیگیری مجدانه صورت پذیرد و تنها به مکاتبات اداری بسنده نشود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی لرستان و نیروی انسانی جوان بیان کرد: زمینه و بستر فعالیت اقتصادی به صورت کامل فراهم است و باید با شرکت دادن اهالی و مردم تحت این قضیه در آنان ایجاد مسوولیت کرد.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: هر جا به مردم نقش دادیم و آنان را سهیم کردیم موفق بوده‌ایم و نقش‌داری مردم برای ثبات سرمایه‌گذاری مهم است.

رئیس قوه قضاییه با انتقاد از اینکه در تمام استان‌ها گلایه از کمبود آب دارند و لرستان نیز این‌گونه بوده است، گفت: شورای عالی آب موضوع را بررسی کند و از این شورا درخواست می‌شود در زمینه تقسیم عادلانه آب تصمیم بگیرد.

وی به بحث آبخیزداری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این مهم یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، اضافه کرد: حدود ۲۰ درصد از این سازه‌ها در لرستان دچار آسیب شده که رفع مشکل آنها یه ضرورت قطعی است.

آیت‌الله رئیسی با یادآوری اینکه سیل درس‌های زیادی به ما آموخت که یکی از آنها اجتناب از ساخت منزل در مسیل است، ادامه داد: باید از این اتفاق عبرت گرفت و دوباره تکرار نشود.

رئیس قوه قضاییه به تعطیلی و نیمه تعطیلی واحدهای صنعتی استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آنها مربوط به بانک‌ها هستند، افزود: اگر برای آنها صرفه اقتصادی ندارد زمینه واگذاری را به سرمایه‌گذار توانمند دیگری فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از تولید حمایت و پشتیبانی کرد، گفت: همچنین واحدهایی که مشکل آنها قضایی است می‌بایست هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند تا ضمن صدور حکم از نگرانی خارج شوند.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: فعال شدن تولید نیازمند یک اقدام به عمل جدی است برای همین پشتیبانی تولید باید اتفاق بیفتد.

حدود ۷۰ درصد صنعت استان غیرفعال یا نیمه‌فعال است

رئیس قوه قضاییه گفت: حدود ۷۰ درصد صنعت استان غیرفعال یا نیمه‌فعال هستند که برای استانی با آمار بیکاری بالا، نگران‌کننده است‌.

وی با اشاره به اینکه مردم باید با مفاسدی که برخورد می‌شود بعد از قطعیت در جریان قرار بگیرند، ادامه داد: خط قرمز ما سخن گفتن بی‌دلیل است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ماه‌های پایانی عمر دولت است و نباید به راحتی از این زمان گذشت، اضافه کرد: در این زمان می‌توان اقدامات زیادی انجام داد و نباید کارها رها شوند؛ همه ما از مدیران شجاع، توانمند و ریسک‌پذیر حمایت می‌کنیم و مدیرانی که در میدان مبارزه با دشمن ملت، نمی‌گذارند مردم دچار مشکل شوند را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی بر لزوم پیگیری مطالبات مردم از سیل گذشته استان تاکید کرد و گفت: علت تاخیرها برای مردم بازگو شود؛ معتقدم مسوولین می‌بایست با مردم صحبت و شفافیت‌سازی داشته باشند. آنان نیز صبور، متدین و انقلابی هستند و حتما دلایل را خواهند پذیرفت.

رئیس قوه قضاییه در رابطه با جابجایی زندان بروجرد نیز گفت: آمادگی این کار را داریم و سیاست ما خروج زندا‌ن‌ها از کالبد شهری است.

آیت‌الله رئیسی به مشکلات مردم در مورد اختلافات اراضی در کمیسیون حل اختلاف نیز اشاره کرد و گفت: نباید مردم گرفتار بروکراسی اداری شوند و ما باید تسهیل‌گر باشیم.

به گفته وی بروکراسی و دیوان‌سالاری در نظام اداری ما هفتاد خوان دارد که باید از آن گذشت و سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: همه مدیران باید بر مدار قانون حرکت کنند چراکه ایران، کشور انتخابات است و اگر یک ملت بخواهد با یک ثبات حرکت کند باید بر مدار قانون باشد.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه به کارگیری نیروها در سازمان‌ها باید بر پایه عدالت و به صورت قانونی اجرا شود، افزود: تبعیض باعث ناامیدی مردم می‌شود و هدف دشمنان نیز همین است و ما باید به دنبال امیدوار کردن مردم باشیم، بنابراین در مجموعه‌ها می‌بایست عدالت اجتماعی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/




Source link