به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز سه شنبه در شورای اداری لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه مسئله کارخانجات و کارگاه‌های تعطیل شده و نیمه تعطیل در لرستان مطرح است که دچار مشکلات مختلفی از جمله مواد اولیه، عدم مدیریت صحیح و… هستند و بایستی حل شود، اظهار داشت: […]



به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز سه شنبه در شورای اداری لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه مسئله کارخانجات و کارگاه‌های تعطیل شده و نیمه تعطیل در لرستان مطرح است که دچار مشکلات مختلفی از جمله مواد اولیه، عدم مدیریت صحیح و… هستند و بایستی حل شود، اظهار داشت: در خصوص تعطیلی شرکت پارسیلون به مرور زمان چرا مسئولان وظیفه خود را انجام ندادند، دستگاه‌های ناظر چرا وظیفه خود را انجام ندادند که شرکت به این روز افتاد؟

وی تصریح کرد: شرکت‌های دیگر هم به همین ترتیب است، این ترک فعلی که عرض کردیم یعنی در زمان خودش مسئولی وظیفه خود را انجام نداده و در اینجا دیده می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نقش ناظرین و مراقبین در این قضیه چه بوده است؟ افزود: وقتی می‌گوئیم ناظر فقط نگاه به بازرسی و دیوان محاسبات یا برنامه و بودجه نیست، یعنی هر مدیری در مدیریت خود وظایف خود را باید انجام دهد.

وی ادامه داد: در کارخانه‌ای که امروز رفتیم دیدیم فقط سوله باقی مانده بود، کارخانه ماشین سازی یک سوله و چند دستگاه فرسوده بود و سال هاست از آن می‌گذرد و در این قضیه قانون گذار یک عده‌ای را مسئول تعریف کرده و یک عده‌ای را ناظر تعریف کرده، چرا این وضعیت پیش آمده است و افراد به وظایف خود در قبال آن عمل نکرده‌اند؟

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه ما امروز به یک مجموعه کشاورزی تحت عنوان مجتمع کشت و صنعت رفتیم و تعبیر من این بود که این مجموعه جلوه یک خصوصی سازی بد و یک خصوصی سازی خوب است، گفت: این مجموعه در یک مقطعی واگذار شده است و آن مجموعه را به ویرانه تبدیل کردند، بعد واگذار کردند به یک مجموعه توانمند و آنجا را حسابی آباد کردند و هزار نفر از روستاییان و افراد تحصیل کرده منطقه نیز به کار گرفته شده و گفتند زمینه برای به کارگیری ده‌ها و صدها نفر دیگر هم وجود دارد.

وی یادآور شد: این موارد نشان می‌دهد که اگر خصوصی سازی خوب انجام شود کاملاً جواب می‌دهد.

در حال تکمیل است…



Source link