به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه، امروز سه شنبه در مراسمی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، ۱۳۰ نفر از زندانیان لرستان آزاد شدند. رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در این مراسم از زندان به عنوان درمانگاه یاد کرد و با تاکید […]



به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه، امروز سه شنبه در مراسمی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، ۱۳۰ نفر از زندانیان لرستان آزاد شدند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در این مراسم از زندان به عنوان درمانگاه یاد کرد و با تاکید بر لزوم تأثیر پذیری زندانیان از این مسیر درمانی گفت: طی سال ۱۴۰۰ دغدغه اصلی توجه به خانواده زندانیان است چرا که بیش از دیگران در معرض آسیب و لغزش هستند و محتمل است که به چرخه کیفری و بزهکاری برگردند.

محمدمهدی حاج‌محمدی در ادامه به جمعیت کیفری ۳ درصدی بانوان در کشور اشاره کرد و افزود: زیبنده زنان کشور ما نیست که در زندان باشند و امیدواریم با همت بانوان نخبه و فرهیخته ما که دغدغه پیگیری امور زنان را دارند بتوانیم شاهد زندان‌های بدون خانم در ایران اسلامی باشیم.

عبدالمجید کشوری مدیر کل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی لرستان هم با اشاره به آزادی ۱۳۰ زندانی گفت: ۲۰ نفر از این افراد با مساعدت ستاد دیه، ۳۰ نفر از مددجویان توسط خیرین و ۸۰ نفر از زندانیان که حبس آن‌ها کمتر از ۶ ماه بودند توسط دستگاه قضائی آزاد شدند.



Source link