خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: دریاچه کیو خرم آباد یکی از منحصر به فردترین و زیباترین دریاچه‌های استان لرستان است که در شمال غربی شهرستان خرم آباد و در کنار پارک کیو قرار دارد. «کیو»، در گویش لری مردمان خرم آباد به معنی کبود رنگ و آبی است و وجه تسمیه آن آب زلال و […]



خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: دریاچه کیو خرم آباد یکی از منحصر به فردترین و زیباترین دریاچه‌های استان لرستان است که در شمال غربی شهرستان خرم آباد و در کنار پارک کیو قرار دارد.

«کیو»، در گویش لری مردمان خرم آباد به معنی کبود رنگ و آبی است و وجه تسمیه آن آب زلال و عمیق این دریاچه است که به رنگ آبی و نیلی دیده می‌شود.

این دریاچه با نمای دیدنی و زیبای خود به شهر خرم آباد جلوه خاصی داده و در کنار جاذبه‌های تاریخی فراوان در این شهر و چشمه‌های پر آب دره خرم آباد، این شهرستان را در ردیف یکی از شهرهای زیبای توریستی قرار داده است.

آب این دریاچه از چشمه‌ای که در زیر آن قرار دارد تأمین می‌شود. مساحت دریاچه کیو هفت هکتار و عمق آن بین سه تا هفت متر است.

این دریاچه از ارزش‌های توریستی درون شهری برخوردار است، این دریاچه علاوه بر زیبایی‌های چشمگیر، زیستگاهی مناسب برای جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر نیز است.



Source link