در روزهای اخیر برخی افراد سودجو به منظور تهیه زغال و مقاصد دیگر اقدام به قطع تعداد زیادی درخت بلوط در منطقه بستام(بین خرم‌آباد و الشتر)کرده‌ و پای برخی درختان گازوئیل می‌ریزند.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، از جنگل‌های بلوط به عنوان ریه‌های زاگرس یاد می‌شود.بخش زیادی از این جنگلها در استان لرستان قرار دارد.

متاسفانه در روزها و ماه‌های اخیر تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد برخی افراد سودجو برای تهیه زغال و مقاصد دیگر اقدام به قطع درختان چند ده ساله می‌کنند.

مشاهدات میدانی خبرنگار فارس نیز نشان می‌دهد که در یکی دو روز اخیر در منطقه بستام(بین خرم‌آباد و الشتر) و در نزدیکی روستای چشمه صالح، برخی افراد سودجو اقدام به قطع تعداد زیادی از درختان کهنسال بلوط کرده‌اند. بر اساس یافته‌های خبرنگار فارس تعدادی از این افراد سودجو از اهالی منطقه هستند.

 

این در حالی است که در هفته‌های اخیر نیز تصاویری از همین منطقه در فضای مجازی در خصوص قلع و قمع درختان منتشر شده بود.

 

 

به نظر می‌رسد تا زمانی که برخورد جدی و قاطع با متخلفان صورت نگیرد ریه‌های زاگرس و به ویژه درختان بلوط در منطقه بستام در معرض قرار دارند.

 

انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را برای شناسایی متخلفان در این زمینه و برخورد قاطع و قانونی با آنها انجام دهند تا نسل‌های آتی از این سرمایه‌های بی‌بدیل بی‌بهره نمانند.

انتهای پیام/




Source link