امام جمعه خرم‌آباد گفت: اگر عدم اتکای به برجام مورد ملاحظه قرار می‌گرفت مردم این‌گونه به زحمت نمی‌افتادند کمااینکه برجام هیچ تأثیر محسوسی بر زندگی مردم نداشت.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد،حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه امروز خرم‌آباد با اشاره به اینکه کامیابی نیکو و بهشت سرانجام متقین است، تصریح کرد: مؤمنان بین دنیا و آخرت پیوند برقرار می‌کنند و در زندگی مادی خود هیچ‌گاه دچار تکبر و ناامیدی نمی‌شود و همیشه به درگاه خدا تضرع دارد.

وی با بیان اینکه در ایام عید دل خود را از رذائل اخلاقی دور و فضایل اخلاقی را در آن قرار دهیم، به استمرار شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقررات ستاد استانی کرونا مورد تاکید است چراکه دو شهر از شهرهای استان از زرد به نارنجی تغییر رنگ داده است.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر پرهیز از حضور در آرامستا‌ن‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به مناسبت‌های ماه شعبان اشاره کرد و با اشاره به ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز و ولادت امام چهارم شیعیان، گفت: آنچه وجه مشترک مناسبت‌‌های مهم ماه شعبان است این است که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشوراست.

شاهرخی با اشاره به اینکه در کربلا شمشیر مظلوم بر ظالم پیروز شد به نقش پیام‌رسانی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) اشاره کرد و افزود: آیه ۱۷۲ سوره آل‌عمران بیانگر آن است که در جنگ احد ابتدا مسلمانان پیروز شدند اما وقتی کمینگاه‌هایی که توسط مسلمانان حراست می‌شد، از دست رفت، مسلمانان شکست خوردند و عده زیادی از مسلمانان مجروح شدند اما با وجود جانبازی و جراحت تا آخرین لحظه ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه جانبازان انقلاب با وجود رنج و سختی جانبازی در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور دارند، ادامه داد: این حضور جانبازان در صحنه‌ها حاکی از وفاداری آنان به راه انقلاب و رهبری معظم انقلاب است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه سال ۹۹ سال کرونایی بود، خاطرنشان کرد: کرونا در سه بخش اقتصاد، معیشت و عبادت دست‌جمعی چالش‌هایی ایجاد کرد.

وی گفت: رزمایش مؤاسات به دستور مقام معظم رهبری موجب کاهش الام محرومان در حوزه معیشت بود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تاکید بر لزوم به کارگیری سیاست‌های درست در بازار ارز و بورس، تصریح کرد: اگر عدم اتکای به برجام مورد ملاحظه قرار می‌گرفت مردم این‌گونه به زحمت نمی‌افتادند کمااینکه برجام هیچ تأثیر محسوسی بر زندگی مردم نداشت.

شاهرخی با یادآوری اینکه دشمنان به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و نظام هستند، ادامه داد: جذب ۱۴۵۰ میلیارد برای طرح‌هایی که باید تا پایان دولت اجرایی شود مطالبه مردمی از مسئولان استان لرستان است.

انتهای پیام/




Source link