به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احسان جهانبخش امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه بیماری کرونا که حادث شد برخی افراد شغل خود را از دست دادند، اظهار داشت: خیلی از مشاغل آسیب دیدند و تعداد آنها هم زیاد است و نیازمند به حمایت بودند. وی با بیان اینکه در مجموعه […]



به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احسان جهانبخش امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه بیماری کرونا که حادث شد برخی افراد شغل خود را از دست دادند، اظهار داشت: خیلی از مشاغل آسیب دیدند و تعداد آنها هم زیاد است و نیازمند به حمایت بودند.

وی با بیان اینکه در مجموعه سپاه لرستان سامانه‌ای را برای شناسایی افراد آسیب دیده راه اندازی کردیم، تصریح کرد: در نهایت بیش از ۶۰ هزار نفر در این راستا شناسایی شد، بخشی افرادی بودند که شغل داشتند و از کرونا آسیب دیده اند، بخشی هم نیازمندان همیشگی هستند که به دلیل بی سرپرستی یا بیماری و دیگر عوامل دچارمشکل هستند و نیاز به حمایت دارند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه بسته‌های حمایتی را با کمک خیرین و نهادها مختلف برای حمایت از افراد متضرر از کرونا تهیه کردیم، افزود: تاکنون ۱۹۹ هزار و ۹۴۹ بسته در قالب شبکه مذکور بین افراد نیازمند توزیع شده است.

سرهنگ جهانبخش یادآور شد: الان هم مرتب سامانه به روز می‌شود و بسته‌های حمایتی و معیشتی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار پرس غذای گرم نیز توزیع شده است، خاطرنشان کرد: ۶۸۵ بسته جهیزیه نیز بین زوج‌های جوان توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان افزود: در نقاط مختلف استان نیز در بین دانش آموزان بالغ بر ۲۷ هزار و ۲۴۱ کیف و لوازم التحریر توزیع کرده ایم که رقم زیادی است و تقریباً اکثر نیازمندان در این قالب پوشش داده شده اند.

سرهنگ جهانبخش با بیان اینکه در حوزه تولید و توزیع ماسک نیز تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک را توزیع کرده ایم، تصریح کرد: رقم ریالی کمک‌های صورت گرفته در عرصه کرونا توسط بسیج سازندگی، ۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی همچنین از آزادی ۱۱۳ زندانی جرایم غیر عمد توسط مجموعه بسیج سازندگی خبر داد و گفت: تعداد ۸۷۲ نفر از کادر درمان استان نیز با حضور در بیمارستان‌ها تجلیل شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان افزود: گروهی از طلاب استان نیز از ابتدای کرونا در غسالخانه‌ها مستقر هستند و در حال انجام وظیفه غسل و کفن و دفن اموات هستند که این جهاد آنها جای تقدیر دارد.

سرهنگ جهانبخش ادامه داد: طی امسال نیز ۳۴۰ شغل با بهره گیری از تسهیلات صندوق‌های قرض الحسنه ایجاد شده است.



Source link