به گزارش خبرنگار مهر، محمد رزم امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ان شاالله در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شاهد برگزاری انتخابات با شکوه سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا خواهیم بود. وی تصریح کرد: خوشبختانه با انعقاد تفاهم نامه‌ای که به امضای شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت بر […]



به گزارش خبرنگار مهر، محمد رزم امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ان شاالله در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شاهد برگزاری انتخابات با شکوه سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با انعقاد تفاهم نامه‌ای که به امضای شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین ستاد انتخابات وزارت کشور رسیده است، مقرر شده برای انتخابات پیش رو یک هیئت اجرایی مشترک تشکیل شود و انشاالله فرمانداران با دعوت از اعضای اداری هیئت اجرایی که عبارتند از دادستان شهرستان، رئیس دادگستری شهرستان و رئیس ثبت احوال شهرستان و با تعامل و دقت لازم تعداد ۳۰ نفر را به عنوان معتمدین محلی به هیئت نظارت شهرستان‌ها معرفی کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: آنچه که الان مهم و حائز اهمیت است شناسایی این ۳۰ نفر معتمد محلی است که باید با امضای فرماندار محترم به هیئت نظارت شهرستانی معرفی شود.

رزم گفت: قانون گذار نیز برای معتمدین محلی شرایطی را در نظر گرفته، هیئت نظارت شهرستان هم بایستی دقیقاً این شرایط را بررسی و احراز کند و با هدف تأمین سلامت در انتخابات معتمدین محلی بایستی واجد شرایطی از جمله خوشنام بودن، بدون سوابق تخلفات انتخاباتی در دوره‌های قبلی و افرادی موجه و با سواد و متعهد، متدین، مقید و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در هر صورت متشرع باشند.

وی اظهار داشت: انشاالله شاهد یک انتخابات رقابتی و پر شور و شعور و با مشارکت حداکثری خواهیم بود و نهایتاً منجر به انتخاب فرد اصلح بشود.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: دستگاه قضائی شاخصه‌های مد نظر مقام معظم رهبری را حتماً نصب العین قرار می‌دهد و آنها را پیگیری می‌کند و لبیک می‌گوید، ما به دنبال یک انتخابات پر شور و شعور و با مشارکت حداکثری و ان شالله یک انتخابات سالم در کمال صحت و سلامت و امنیت هستیم.

رزم بیان داشت: وظیفه ما صیانت و امانت داری از آرا مردم است، ان شاالله معتمدینی که توسط فرمانداران معرفی می‌شوند از گروه‌ها و جناح‌های مختلف باشند و به عنوان نمایندگان افکار عمومی هر شهرستان معرفی شوند و خدایی نکرده حاشیه سازی صورت نگیرد و شائبه جانبداری و معرفی از گروه خاصی پیش نیاید.

وی افزود: انشاالله شاهد انتخاباتی با مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم عزیز خواهیم بود و با انتخاباتی رقابتی و سالم و انتخاب افرادی صالح هم به عنوان رئیس جمهور و هم به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا ملت ایران اسلامی سربلند خواهند بود.



Source link