فرمانده انتظامی لرستان در نشئت خبری با اصحاب رسانه از کاهش ۴۰ درصدی میزان تصادفات در این استان خبر داد و گفت: با مصوبه شورای امنیت مجوز احداث ایست بازرسی در آزادراه خرم‌زال صادر شده است و در آینده احداث می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب شعار نوروزی امسال پلیس را «امنیت و سلامت، نشاط بهاری» عنوان کرد و گفت: قرارگاه امام علی برای انجام عملیات نوروزی امروز با برگزاری صبحگاه مشترک بین نیروهای انتظامی و امداد رسان کار خود را آغاز کرد و از ۲۸ اسفند به مدت ۱۵ روز در دو شیفت کاری ۴ هزار و ۵۳۵ نفر از پرسنل نیروی انتظامی در لرستان در آن مشارکت دارند. 

وی افزود: ۷۷۶ پلیس افتخاری در طرح نوروزی ما را همراهی می‌کنند همچنین در پارک‌ها و اماکن خاص نیز یگان‌های ویژه مستقر خواهند شد که بر این اساس ۲۱ پایگاه در استان فعالیت می‌کنند.

فرمانده انتظامی لرستان عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۴ هزار و ۳۷۲ سهمیه جذب در نیروی انتظامی برای جوانان لرستانی گرفتیم. 

وی در ادامه عنوان کرد: مجوز احداث ایستگاه بازرسی در آزادراه خرم‌زال گرفته شده و با همکاری منابع طبیعی ساختمان ایست بازرسی در محلی مناسب احداث می‌شود.

مهدیان نسب در ادامه با بیان اینکه میزان تصادفات در لرستان طی یک سال اخیر ۴۰ درصد کاهش داشته است، افزود: مجموع تصادفات سال ۹۹ در لرستان ۱۹ هزار و ۴۱۸ بوده در حالی که پارسال ۳۲ هزار و ۳۴۲ فقره تصادف شاهد بودیم. 

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس امسال نسبت به پارسال در تصادفات جرحی ۲۷ درصد و در تصادفات فوتی ۲۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه با بیان اینکه لرستان همواره در چهارشنبه آخر سال شاهد بروز حوادث ناگواری بوده است، یادآور شد: در خصوص چهارشنبه آخر سال لازم است که خانواده‌ها اجازه ندهند فرزندانشان اقدامات هنجار شکنانه انجام دهند.

وی تاکید کرد: افرادی که در این ایام هنجار شکنی کنند توسط پلیس بازداشت می‌شوند و تا پایان تعطیلات آزاد نخواهند شد.

مهدیان‌نسب اظهارداشت: پلیس بنا بر مصوبه ستاد کرونا اجازه ورود خودروهای شهرهای قرمز و نارنجی به لرستان داده نمی‌شود و در بحث پنجشنبه آخر سال نیز اجازه ورود به آرامستان‌ها داده نمی‌شود.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه به بحث مبارزه با مواد مخدر در این استان اشاره و عنوان کرد: امسال ۵ هزار و ٢٠٠ کیلوگرم انواع مواد مخدر در لرستان کشف شده که نسبت به سال گذشته افزایش شاهد بودیم.

وی گفت: امسال ٢١٠ میلیارد تومان کالای قاچاق قابل ارزش گذاری کشف کردیم.

مهدیان‌نسب به موضوع کشف و ضبط سلاح اشاره و بیان کرد: امسال در ٣ هزار و ٧۶٣ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز کشف کردیم و در این زمینه رتبه نخست را در کشور داریم.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ گونه مواجهه مسلحانه مردم با پلیس در لرستان مشاهده نشده است، عنوان کرد: در جرائم مسلحانه در لرستان امسال ۵٨ نفر کشته و ٢٩٩ نفر مجروح شده‌اند.

فرمانده انتظامی لرستان بیان داشت: امسال ۱۲ مورد از قتل‌های صورت گرفته به خاطر اختلافات بر سر مراتع و زمین بین عشایر بوده است لذا انتظار داریم منابع طبیعی و امور عشایری منازعات در این زمینه را ساماندهی کنند. 

فرمانده انتظامی لرستان گفت: بیشترین میزان سرقت در شهر خرم‌آباد مربوط به شرق و شمال شهر است و متاسفانه در اکثر مواقع شاهد کم توجهی به مسائل ایمنی توسط صاحب خانه بودیم. 

وی در ادامه بیان کد: اولویت اول فرماندهی انتظامی لرستان مبارزه با توزیع مواد مخدر است و اولویت دوم ما مبارزه با مظاهر مفاسد اجتماعی و بی‌بندوباری است.

مهدیان‌نسب گفت: امسال یک میلیون و ۲۶۴ هزار تماس با پلیس در لرستان شاهد بودیم که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش شاهد بودیم. 

انتهای پیام/




Source link