رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مانور سلامت نوروزی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به صورت متمرکز و با حضور تیم‌های نظارتی تمامی شهرستان ها در مرکز استان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدرضا نیکبخت ظهر امروز در حاشیه برگزاری مانور سلامت نوروزی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز کارهای نظارت بازرسان بهداشت محیط دو برابر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح سلامت نوروزی که از بیست و پنجم اسفندماه آغاز می‌شود، ۳۲۰ بازرسان در دو نوبت صبح و عصر کار نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را انجام خواهند داد.

 رعایت ۶۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به رعایت ۶۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان، اظهار کرد: وضعیت زردی که استان ما در حال حاضر دارد، به جز با همکاری مردم میسر نمی‌شد.

نیکبخت افزود: البته این بدان معنا نیست که ما در وضعیت بی‌خطری قرار داریم، چرا که متاسفانه در برخی استان‌های همجوار ما شرایط بحرانی بوده و این یک خطر بالقوه است.

وی با بیان اینکه  تردد بین استانی به ویژه در ایام نوروز باید با دقت و شدت کنترل شود، گفت: غیر از این می‌تواند وضعیت استان ما را به سمت قرمز و بحرانی بکشاند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه وظیفه مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی استان در ایام نوروز را در کنار بازرسان بهداشت محیط بسیار حیاتی دانست و افزود: در این ایام ۷۵ پایگاه اورژانس شهری و بین جاده‌ای به صورت شبانه‌روزی آمادگی ارائه خدمات اورژانس را دارند.

 جذب ۱۲۷ تکنسین فوریت‌های پزشکی

نیکبخت تصریح کرد: در سال جاری ۱۲۷ تکنسین فوریت‌های پزشکی را با آزمون جذب کردیم که بخش مهمی از نیازهای انسانی ما در بخش اورژانس را مرتفع خواهد کرد.

وی اظهار کرد: از معاون درمان دانشگاه انتظار داریم برنامه منسجمی برای حضور متخصصین جراحی عمومی، قلب، اطفال، بیهوشی و طب اورژانس را در ایام تعطیلات نوروز تنظیم کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه نباید شرایطی به وجود آید که بیماران در این ایام سرگردان شوند، گفت: معاونین دانشگاه به ویژه معاونین بهداشت، درمان و غذا و دارو و همچنین مسئولین سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی و مراکز بهداشت در ایام نوروز باید با حضور مستقیم خود برنامه‌ها را نظارت کنند.

تأمین اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل بیمارستان نیایش خرم‌آباد

نیکبخت با اشاره به تأمین و جذب اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل بیمارستان نیایش خرم‌آباد، گفت: تمامی برنامه‌ها و اقدامات انجام شده حوزه سلامت در سال ۱۳۹۹ را طی روزهای آینده برای مردم تشریح خواهیم کرد.

گفتنی است مانور خودرویی سلامت نوروزی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با هدف ایجاد حساسیت در سطح جامعه به منظور رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کووید ۱۹ و همچنین رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی به منظور کنترل وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، بین راهی و سامانه‌های آبرسانی به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های واگیر به خصوص بیماری‌های منتقل از راه آب و غذا از محوطه ستاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان آغاز و در ادامه با مسیر خیابان شریعتی، خیابان علوی و خیابان امام خمینی(ره) ادامه و به پایان رسید.

در این مانور علاوه بر خودروهای بازرسی بهداشت محیط و فوریت‌های پزشکی، خودروهایی از نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اداره راه و شهرسازی و سازمان بسیح حضور داشتند.

انتهای پیام/




Source link