حجت الاسلام مجتبی بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی به اهمیت محیط زیست در این منطقه اشاره کرد و گفت: «بیرانوند» یکی از بخش‌های شهرستان خرم آباد با حدود ۸۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و منابع طبیعی است. وی، فعالیت‌های دفتر امامت جمعه در […]



حجت الاسلام مجتبی بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی به اهمیت محیط زیست در این منطقه اشاره کرد و گفت: «بیرانوند» یکی از بخش‌های شهرستان خرم آباد با حدود ۸۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و منابع طبیعی است.

وی، فعالیت‌های دفتر امامت جمعه در شهرستان بیرانوند را بیان کرد و یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده، حدود ۷۵ هکتار از اراضی شیب‌دار کم بازده و دیم منطقه به کاشت درخت‌های بادام، انگور، پسته و گل محمدی اختصاص پیدا کرد که هدف از این کار جلوگیری از فرسایش خاک و بهره بردن مردم منطقه از این درختان بود.

امام جمعه بیرانشهر ادامه داد: این زمین‌ها به مدت ۱۰ سال به اهالی روستاهایی که نزدیک این زمین‌ها هستند واگذار می‌شود؛ در سال ۹۸ که ۷۵ هکتار اختصاص پیدا کرده است، حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که از طرف منابع طبیعی در بخش اعتبارات دولتی است و نهال‌ها مجانی در اختیار قرار گرفته است.

حجت الاسلام بیرانوند، از اشتغال‌زایی ۱۸۰ نفر از اهالی روستاها در طرح کاشت درختان مثمر در چند سال اخیر خبر داد و افزود: سال ۹۹ حدود ۳۵ هکتار از اراضی شیب‌دار کم بازده دیم به این طرح پیوسته است که باعث اشتغالزایی ۳۰ نفر شده است.

وی گفت: در کل شهرستان خرم آباد که چندین بخش دارد، بخش «بیرانوند» رتبه اول را در بخش کاشت درخت در اراضی شیب‌دار کم بازده به خود اختصاص داده است.

امام جمعه بیرانشهر از تشکیل ۵۰۰ پرونده برای متصرفان و مخربان منابع طبیعی در منطقه خبر داد و اظهار داشت: این پرونده‌ها به وسیله مراجع ذیربط تشکیل و به محاکم قضائی تحویل داده شد تا از سو استفاده افرادی که قصد تعرض داشتند جلوگیری شود.

بنا بر این گزارش، بخش بیرانوند یکی از بخش‌های شهرستان خرم‌آباد در استان لرستان ایران است، مرکز این بخش، «بیران‌شهر» است، این بخش دارای دهستان‌های «بیرانوند شمالی» و «بیرانوند جنوبی» است.



Source link