به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه عیدی که به نیروی کار پرداخت می‌شود معادل دو ماه حقوق است اظهار داشت: این عدد رقمی معادل سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. وی عنوان کرد: واحدهایی هم که نیروی کار آن کمتر از یک سال سابقه […]



به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه عیدی که به نیروی کار پرداخت می‌شود معادل دو ماه حقوق است اظهار داشت: این عدد رقمی معادل سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

وی عنوان کرد: واحدهایی هم که نیروی کار آن کمتر از یک سال سابقه فعالیت دارد به تناسب این عدد قابل تقسیم است، اگر یک کارگر شش ماه در سالجاری کار کرده باشد معادل ۵۰ درصد دو ماه حقوق را باید دریافت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان داشت: تقاضای ما از کارفرمایان عزیز این است که حتماً نسبت به پرداخت این حق قانونی کارگران اقدام کنند، اگر کارفرمایی از اجرای این قانون استنکاف کند و پرداخت این مطالبه قانونی را نداشته باشد، کارگران می‌توانند با طرح دعوا در مراجع تشخیص و حل اختلاف ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به احقاق حق خود اقدام کنند.

آشتاب ادامه داد: حداکثر مبلغ عیدی پرداختی پنج میلیون و ۷۳۲ هزار تومان است.



Source link