به گزارش خبرگزاری مهر، نبی الله قائدرحمتی در سخنانی از تشدید نظارت‌ها بر زیستگاه‌های سمندر لرستانی در راستای حفاظت مؤثر از این گونه اندمیک استان خبر داد. وی گفت: به همین منظور جلسه‌ای با حضور اعضای ستاد حفاظت از گونه سمندر لرستانی در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد برگزار و در آن بر […]



به گزارش خبرگزاری مهر، نبی الله قائدرحمتی در سخنانی از تشدید نظارت‌ها بر زیستگاه‌های سمندر لرستانی در راستای حفاظت مؤثر از این گونه اندمیک استان خبر داد.

وی گفت: به همین منظور جلسه‌ای با حضور اعضای ستاد حفاظت از گونه سمندر لرستانی در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد برگزار و در آن بر تشدید نظارت‌ها بر زیستگاه‌های سمندر لرستانی برای حفاظت مؤثر از این گونه اندمیک استان تأکید شد.

معاون اداره کل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به اهمیت این گونه در تنوع زیستی استان اظهار داشت: مکاتبات لازم با دستگاه‌های ذیربط از جمله نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، پلیس راه، گمرک، دامپزشکی، شهرداری، راه آهن برای همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برای حفاظت از زیستگاه‌ها و جلوگیری از قاچاق این گونه ارزشمند صورت گرفته است.

قائدرحمتی با اشاره به نقش فرهنگ سازی و آموزش در حفاظت از این گونه بیان داشت: با هماهنگی صورت گرفته اقدامات خوبی در خصوص آموزش جوامع محلی و همچنین سرگروه‌های تورهای گردشگری، اطلاع رسانی عمومی و ایجاد حساسیت در خصوص حفظ این گونه ارزشمند انجام گرفته است.

وی از همه دوستداران محیط زیست درخواست کرد، این اداره کل را در حفظ این گونه ارزشمند یاری کرده و هرگونه تخلف زیست محیطی در این خصوص را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

روز یکشنبه هفته جاری خبرگزاری مهر با انتشار «ادامه بدبیاری‌های سین هشتم؛ سمندری که روی سفره عید نشست!» بر ضرورت حفاظت از این گونه اندمیک لرستان همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز تاکید کرد.



Source link