به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نیکبخت امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به خریداری هشت دستگاه «سی تی اسکن» در ایام شیوع بیماری کرونا در لرستان اظهار داشت: همچنین نزدیک به ۱۱۰ تخت «آی سی یو» جدید برای استان خریداری شده که برای هر کدام یک میلیارد تومان اعتبار هزینه […]



به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نیکبخت امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به خریداری هشت دستگاه «سی تی اسکن» در ایام شیوع بیماری کرونا در لرستان اظهار داشت: همچنین نزدیک به ۱۱۰ تخت «آی سی یو» جدید برای استان خریداری شده که برای هر کدام یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

خریداری ۷ دستگاه اکسیژن ساز

وی عنوان کرد: هفت دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان نصب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه پنج آزمایشگاه «پی سی آر» مثبت برای استان ایجاد شده است گفت: در این آزمایشگاه‌ها روزانه دو تا سه هزار تست انجام می‌گیرد.

تشریح جزئیات تزریق واکسن کرونا

نیکبخت با بیان اینکه همچنین واکسن روسی کرونا را در سه مرحله در استان تزریق کرده ایم افزود: در نوبت اول ۲۶۰ دُز، نوبت دوم ۷۸۵ دُز و در نوبت سوم هم هزار و ۶۵ دُز تزریق شده است.

وی عنوان کرد: واکسن نوبت اول برای کادر درمان در بخش‌های «آی سی یو» تزریق شده و همچنین ۱۶۵ دُز واکسن نوبت دوم را برای سالمندان دپو کرده ایم.

ابتلای ۲ نفر به کرونای انگلیسی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ابتلای دو نفر در استان به کرونای انگلیسی بیان داشت: سن یکی از این افراد بالا و سن دیگری پایین است، یکی از این دو نفر از کادر درمان استان هستند.

نیکبخت تصریح کرد: حال عمومی این دو نفر بد نیست و خوب است، اما به هر حال باید مراقبت شود که از استان‌های همجوار ویروس وارد استان نشود.

آمار پایین مرگ و میر در لرستان

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه علیرغم آمار بالای مبتلایان در کشور، آمار مرگ و میر در لرستان پایین بوده است گفت: بالای ۷۰ هزار نفر ابتلاء به کرونا در استان داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه طی ۱۷ روز اسفندماه ۷۵ صدم نفر فوت کرده اند و به طور متوسط کمتر از یک نفر ادامه داد: این در حالیست که در آبان ماه متوسط ۱۱ فوتی در روز ۱۱ نفر بود.

نیکبخت بیان داشت: تا کنون بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر نمونه گرفته شده است.

مردم مسافرت نروند

وی با اشاره به اینکه روزانه ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در این ۱۷ روز نمونه گیری شده است گفت: غربالگری وسیعی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه در استان خوزستان وضعیت خوب نیست و این استان همسایه ما است افزود: در این راستا خواهش ما این است که صدا و سیما، رسانه‌ها و… مردم را از مسافرت به استان‌های دارای مشکل به خصوص خوزستان منع کنند.



Source link